Vita bolognese

Carnea inabusita capata arome proaspete de la lamaie si fenicul, fiind buna pentru o masa de vara al fresco sau o cina usoara intr-o seara de iarna.
 


Ingrediente:
340 g
carne de vita foarte slaba tocata, 1 ceapa tocata, 2 catei de usturoi zdrobiti,
600 g cartofi curatati si taiati cubulete marunte, 2 conserve de rosii taiate,
circa 400 g fiecare, 150 ml bulion de pui, cumparat congelat sau facut dintr-un
cub, 1 lamaie, coaja rasa fin si sucul, 1 lingura zahar brun deschis, 1 bulb de
fenicul taiat felii subtiri, 100 g fasole verde congelata, sare si piper;
pentru ornat: frunze tocate pastrate de la bulbul de fenicul, patrunjel
proaspat tocat.

Preparare:

1. Intr-o cratita se pun
carnea tocata de vita, ceapa si usturoiul si se prajesc la foc potrivit 5
minute, amestecand pana cand carnea se desface si se rume­nes­te uniform.

2. Se adauga cartofii,
rosiile cu sucul lor, bulionul, jumatate din coaja de lamaie, zaharul si putina
sare si piper. Se pun la fiert. Cand clocotesc, se face focul mic si se acopera
cratita. Amestecul de carne tocata si legume se fierbe 10 minute, amestecand o
data sau de doua ori ca sa se fiarba uniform cartofii.

3. Se adauga feniculul,
fasolea congelata si sucul de lamaie. Se acopera din nou cratita si se mai
fierb 5 minute sau pana cand sunt fragezi cartofii, iar feniculul si fasolea
sunt usor fierte, dar inca crocante.

4. Se gusta, se pun sare si
piper, daca este necesar, apoi se pune amestecul in bolurile de servit. Se
orneaza cu restul de coaja de lamaie, frunzele tocate de fenicul si de
patrunjel. Se serveste cu multa paine sau chifle pentru muiat in deliciosul sos
de rosii si cu o salata din frunze crocante.


Timp de preparare:
10 minute


Timp de gatit:
20 de
minute

Se obtin 4 portii

Fiecare portie contine 300 kcal; 26 g proteine; 5 g grasimi
(din care 2 g grasimi saturate); 40 g carbohidrati (din care 14 g zahar); 5 g
fibre.

Cateva idei:

- In loc de carne de vita se
poate folosi curcan, pui, porc sau miel.

- In loc de cartofi se pot
folosi morcovi si fasole din conserva. Se adauga 1 conserva de fasole
cannellini sau fasole ochi negru, circa 400 g, scursa si clatita si 250 g
morcovi taiati cubulete marunte.

- Daca aceasta mancare se
serveste copiilor, nu se pune suc de lamaie. In schimb se serveste cu felii de
lamaie astfel incat sucul sa poata fi adaugat dupa gust.

- O salata excelenta pentru
aceasta mancare, care are o textura si o aroma contrastanta, se face din salata
verde amestecata cu ceapa rosie taiata felii subtiri, o mana de busuioc
proaspat, cateva masline negre si sos de lamaie cu ulei.

Avantaje:

- Carnea de vita slaba tocata
contine 9,6 g grasime la 100 g. Daca se foloseste o cratita cu baza groasa sau
una de teflon, nu este nevoie sa se mai puna grasime cand se rumeneste carnea.

- Rosiile sunt o sursa bogata
de vitamina C - rosiile crude proaspete contin 17 mg la 100 g, iar rosiile din
conserva, circa 12 mg.

- Curatarea cartofilor prin
frecare in loc de decojire retine mineralele si vitaminele care se gasesc chiar
sub coaja. De asemenea, coaja furnizeaza fibre valoroase.


- Fasolea verde congelata
este convenabila pentru mancarurile zilnice. Este o sursa utila de fibre si o
sursa buna de folati, care sunt esentiali pentru o sarcina sanatoasa.

Folatii
pot contribui si la protectia impotriva bolilor de inima.

Vote it up
162
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza