Vita Waldorf

Mancare cu multe vitamine si minerale, gustoasa de la dressingul cremos pe baza de mustar. Se serveste cu multa paine proaspata si crocanta.
 



Ingrediente:

2 fileuri (140 g fiecare) curatate de grasime, 1/2 lingura ulei de masline
extra virgin, 250 g ridichi feliate cat mai subtire, 3 morcovi dati prin
razatoare, 1 ardei gras galben mic curatat de seminte si taiat rondele, 3 tije
de telina taiate bucatele pe diagonala, 3 cepe verzi taiate bucatele pe
diagonala, 30 g nuci, 55 g stafide, 2 mere mici de desert, 2 linguri suc de
lamaie, 100 g ruccola, sare si piper; pentru dressing cu mustar: 2 linguri
mustar cu boabe, 3 linguri maioneza, 3 linguri iaurt.


Preparare:

Se unge carnea cu ulei si se asezoneaza cu piper. Se incinge un gratar de fonta
sau o tigaie teflonata la foc iute, apoi se frige carnea cate 3 minute pe
fiecare parte pentru a fi mai in sange, sau 4 minute pentru medium. Acesti
timpi sunt calculati pentru fripturi de 2 cm grosime; se ajusteaza timpii
pentru grosimi mai mari sau mai mici. Se iau fripturile din tigaie si se lasa
sa se raceasca cel putin 15 minute. Intre timp, se prepara dressingul. Se pun
mustarul, maioneza si iaurtul intr-un castron mic si se amesteca foarte bine. Se
pun intr-un castron mare ridichile, morcovii, ardeiul gras, telina, ceapa
verde, nucile si stafidele. Se taie merele in sferturi, apoi se taie cubulete
si se amesteca cu suc de lamaie. Se adauga merele in castron cu jumatate din
dressing si se amesteca bine. Se asezoneaza cu sare si piper, dupa gust. Cand
se serveste, se asaza ruccola pe 4 farfurii, iar langa ea se aranjeaza merele
si salata de vegetale. Se taie fripturile in felii si se pun deasupra. Se
toarna peste ele dressingul ramas.


Timp de
preparare:

25-30 de minute, plus 15 minute racire

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 300 kcal; 18 g proteine; 15 g grasimi (din care 3 g grasimi
saturate); 25 g carbohidrati (din care 25 g zahar); 5 g fibre.

Avantaje:

- Merele contin cantitati mari de vitamina C, precum
si fibre solubile sub forma de pectina. Daca merele se mananca cu coaja cu tot,
se obtine maximum de fibre posibil.


- Tot zaharul din aceasta reteta este sub forma
intrinseca, ceea ce inseamna ca este zahar natural din fructe (mere si stafide)
si legume (ridichi, morcovi, ardei gras, ceapa verde si ruccola).

Fibrele din fructe si legume
controleaza modul in care acest zahar este absorbit in sange.

Cateva idei:

- In loc de file se poate folosi muschi taiat felii de
2 cm grosime si curatat de grasime.


- Foloseste
ridichi albe mari, numite mooli sau daikon, in locul ridichilor rosii.

Sunt
mai usor de ras manual sau de procesat intr-un blender.

- Ca sa prepari vita Waldorf cu orez, se amesteca 300
g de resturi de friptura, taiate cubulete, si 280 g orez brun, fiert si racit,
cu merele si salata de legume. Aceasta salata Waldorf este foarte buna si daca
se prepara din carne de pui.

Vote it up
141
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza