Un nou motiv pentru cumpatare

Cu ocazia sarbatorilor sunt sanse sa inchini paharul o data, de doua sau chiar de mai multe ori. Daca putin vin sau ocazionalul cocktail poate ajuta la imbunatatirea nivelului de colesterol bun (HDL), limita recomandabila este in general de un pahar pe zi (148 mililitri de vin, 355 mililitri de bere sau 45 mililitri de lichior) pentru femei, doua pentru barbati. Doua treimi dintre femei si jumatate dintre barbati depasesc aceasta limita.
 

Un nou studiu al Centrelor pentru Controlul si Prevenirea Bolilor din
SUA, arata ca acest lucru este asociat cu o crestere a riscului de
hipertensiune cu 70%, un nivel crescut al trigliceridelor si cu depunerea de
grasime pe abdomen (cea mai periculoasa pentru inima).

"Cel mai bun sfat este sa te incadrezi in limite", spune
Amy Z. Fan, medic si conducator al studiului.

- Fii atent cand torni in pahar. Ia un pahar inalt si cel
pentru vin pe care il folosesti mai des si masoara ce cantitate intra in
fiecare. Cercetatorii de la Universitatea Cornell au descoperit ca oamenii
toarna cu 30% mai multa bautura in pahare mici si largi decat in pahare mai
inalte si mai inguste.

- Nu recupera la petreceri.
  Daca nu bei in timpul saptamanii, nu trebuie
sa te "premiezi" sambata seara cu cinci sau sase pahare. Daca bei in
exces, chiar si rar, vei avea un risc crescut de hipertensiune si nivel ridicat
al trigliceridelor.

- Spune nu gustarilor sarate. Petrecerile inseamna portii
mari de chipsuri, covrigei si alune, iar toate acestea produc sete si simti
nevoia sa bei mai mult.

Insa nici bautul pe stomacul gol nu este o miscare
inteligenta. Ia o portie buna de mancare sanatoasa inainte de primul strop de
alcool.

Vote it up
134
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza