Un nou motiv pentru cumpătare

 

Cu ocazia sărbătorilor, sunt șanse să închini paharul o dată, de două sau chiar de mai multe ori. Dacă puțin vin sau ocazionalul cocktail poate ajuta la îmbunătățirea nivelului de colesterol bun (HDL), limita recomandabilă este în general de un pahar pe zi (148 mililitri de vin, 355 mililitri de bere sau 45 mililitri de lichior) pentru femei și de două pahare pentru bărbați.

Două treimi dintre femei și jumătate dintre bărbați depășesc această limită. Un nou studiu, realizat de Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din SUA arată că aceasta are legătură cu creșterea riscului de hi-pertensiune cu 70%, cu un nivel crescut al trigli-ceridelor și cu depunerea de grăsime pe abdomen (cea mai periculoasă pentru inimă).

„Cel mai bun sfat este să te încadrezi în limite“, spune Amy Z. Fan, medic și conducător al studiului.

Fii atent când torni în pahar.
Ia un pahar înalt și cel pentru vin pe care îl folosești mai des și măsoară ce capacitate are fiecare. Cercetătorii de la Universitatea Cornell au descoperit că oamenii toarnă cu 30% mai multă băutură în pahare mici și largi decât în pahare mai înalte și mai înguste.

Nu recupera la petreceri.
Dacă nu bei în timpul săptămânii, nu trebuie să te „premiezi“ sâmbătă seara cu cinci sau șase pahare. Dacă bei în exces, chiar și rar, vei avea un risc crescut de hipertensiune și un nivel ridicat al trigliceridelor.

Spune „nu“ gustărilor sărate.
Petrecerile înseamnă porții mari de chipsuri, covrigei și alune, iar toate acestea produc sete și simți nevoia să bei mai mult. Însă nici băutul pe stomacul gol nu este o mișcare inteligentă. Ia o porție bună de mâncare – dar să fie sănătoasă, nu de tip junk food – înainte de a bea primul strop de alcool.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza