Treci cu bine de masa de Paște

 

După șapte săptămâni de post, ne pregătim de sărbătoare cu o masă de zile mari. „Deși pe piață găsești de toate, de la cozonaci, la preparate din carne de miel, drob, ouă gata înroșite, ar fi bine să ți le prepari acasă“, spune dr. Mircea Ciobanu, medic medicină de familie și planning familial. El ne dă câteva sfaturi:

  • Reluarea alimentației bogate în grăsimi și proteine e bine să o faci gradual și în cantități mici, mai ales dacă suferi de afecțiuni digestive.
  • Adaugă la friptură o garnitură de legume preparate la abur, pentru a le păstra gustul, consistența și vitaminele.
  • Cei care suferă de gută sau insuficiență renală ar trebui să evite consumarea proteinelor din carnea de animal tânăr (miel, ied sau vițel).
  • Dacă pregătești totuși o friptură de miel, carnea fiind mai greu digerabilă, e bine să o ții mai mult la cuptor. Ai putea să o înlocuiești cu pui sau curcan.
  • Pentru un drob mai ușor, folosește ficat de pui și uleiuri vegetale (de măsline, palmier, sâmburi de struguri).
  • În locul coloranților artificiali, încearcă să vopsești ouăle cu coji de ceapă roșie, sfeclă roșie, urzici etc.
  • Nu mânca mai mult de două ouă la masa de Paște.
  • Cei cu diabet și boli metabolice trebuie să consume cantități mici de glucide (se găsesc din abundență în cozonac, pască și alte prăjituri).
  • Fă plimbări lungi pe jos.
  • Preventiv, ar fi bine să ai în casă medicamente care ajută la digestie și pansamente gastrice.
  • Pentru că în această perioadă oferta de pe piață este variată și magazinele pline de cumpărători, analizează cu atenție eticheta și uită-te la termenul de expirare și la sfaturile referitoare la modul de depozitare a alimentelor.
Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza