Tofu marinat la gratar

Aceste "fripturi" de tofu marinat pot fi servite fierbinti, reci sau la temperatura camerei.
 



Ingrediente: 2 bucati (540 g
fiecare) tofu compact, 1/4 cana sos de soia cu continut redus de sodiu, 2
linguri suc proaspat de lamaie, 4 lingurite zahar brun inchis, 2 lingurite ulei
de susan, de culoare inchisa, 4 lingurite seminte de susan, 4 fire ceapa verde,
taiate fasii subtiri



.

Preparare: Se taie in doua pe
orizontala fiecare bucata de tofu. Se pun cele 4 bucati pe un tocator si se asaza
la un capat o cutie sau un castronel ca sa-l tina putin inclinat. Se pune
tocatorul astfel incat capatul celalalt sa atarne peste chiuveta. Se acopera
tofu cu prosoape de hartie, se asaza deasupra un alt tocator si deasupra se
pune o cratita grea sau doua cutii de conserve sa le preseze: se lasa la scurs
2 ore. Intr-un vas putin adanc (cum este un vas pentru gratinare sau o cratita
pentru lasagna) destul de larg incat tofu sa intre intr-un singur strat, se
amesteca sosul de soia, sucul de lamaie, zaharul brun si uleiul de susan. Se
asaza tofu presat in cratita si se lasa sa stea 3 ore sau pana cand marinata a
fost absorbita pe jumatate in tofu (in cratita trebuie sa mai ramana ceva din
marinata). Se incalzeste gratarul in prealabil. Se scoate tofu din marinata,
pastrand ce ramane. Se aseaza tofu pe gratar si se frige la 15 cm de flacara, 5
minute pe fiecare parte sau pana devine maroniu. Intre timp, intr-o tigaita, se
prajesc semintele de susan la foc mic, 3 minute sau pana devin aurii. Pentru
servit, se taie fiecare bucata de tofu in 4 triunghiuri si se presara cu ceapa
verde, semintele de susan si marinata ramasa.



Se obtin 4 portii.

Cantitati
per portie: 461 calorii; 27 g total grasimi (14 la suta saturate); 44 g
proteine; 20 g carbohidrati; 0,7 g fibre; 0 mg colesterol; 642 mg sodiu.

Vote it up
192
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza