Tocana de primavara din carne de miel si legume

Derivata dintr-o mancare clasica frantuzeasca, numita navarin, aceasta tocana este deosebit de gustoasa. In Franta inca se prepara mai ales primavara, ca o sarbatoare a mieilor nou-nascuti si a legumelor de sezon.
 


Ingrediente:

2 linguri ulei de masline extra virgin, 1 ceapa mare tocata, 1 catel de usturoi
tocat marunt, 450 g carne de miel dezosata, curatata de grasime si taiata
cubulete, 150 ml vin alb sec, 450 ml bulion de carne de miel sau de pui, 1
foaie de dafin, 1 fir de cimbru proaspat, 900 g cartofi noi curatati de coaja,
225 g morcovi tineri, 150 g cepe foarte mici, 200 g nap taiat cubulete, 250 g
pastai de mazare, sau 125 g mazare congelata, 2 linguri patrunjel tocat, sare
si piper.


Preparare:

Se incalzeste cuptorul la 180°C. Se incinge uleiul intr-o caserola mare,
rezistenta la flacara, se adauga ceapa tocata si usturoiul si se gatesc,
amestecand, timp de 5 minute, sau pana cand se inmoaie. Se adauga cubuletele de
carne si se gatesc 5 minute sau pana cand se rumenesc, amestecand ca sa se
coloreze uniform. Se adauga vinul, bulionul de carne, foaia de dafin, cimbrul,
cartofii, morcovii si cepele mici. Se asezoneaza cu sare si piper, dupa gust.
Se da totul in clocot, apoi se acopera cu un capac, cat mai ermetic, si se
transfera caserola in cuptor. Se coace timp de 1 ora. Se adauga cubuletele de
napi si se amesteca bine. Se acopera din nou si se mai gateste alte 30-45 de
minute, sau pana ce carnea si legumele sunt fragede, adaugand mazarea cu 10
minute inainte de sfarsitul timpului de gatit. Se adauga patrunjelul si se
amesteca bine. Se potriveste de sare si piper. Se serveste fierbinte. Se
serveste cu legume verzi de primavara si cu paine frantuzeasca cu coaja
crocanta.


Timp de
preparare:

30 de minute


Timp de
gatit

: 1 3/4-2 ore

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 495 kcal; 31 g proteine; 16 g grasimi (din care 5 g grasimi
saturate); 52 g carbohi­drati (din care 14 g zahar); 8 g fibre.

Avantaje:

- Mazarea este o sursa buna de vitamina B1, niacina si
B6. De asemenea, are un aport de fibre solubile, folati si vitamina C. Legumele
congelate sunt la fel de hranitoare ca cele proaspete, si in multe cazuri s-a
demonstrat ca au continut mai mare de vitamina C.

- Pe langa fibre, napii contin si vitamina B6 si niacina
si sunt o sursa folositoare de vitamina C.

Cateva idei:

- Pentru a obtine o tocana cu aroma si gust tipic
provensale, folositi vin rosu in locul celui alb. Renuntati la bulion si
adaugati 1 cutie de rosii tocate, circa 400 g, cu sucul lor cu tot, si un fir
mare de rozmarin proaspat. Cand adaugati mazarea, se mai adauga si 50 g de
masline negre curatate de samburi.

- In loc de mazare simpla, se poate folosi si mazare
frantuzeasca sau cea de tip mange-tout.

Vote it up
105
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza