Tocana de miel cu dovleac si arpacas

Ca si traditionala tocana irlandeza sau stufatul de Lancashire, aceasta reteta robusta este preparata din carne de miel, cu multe legume si arpacas, aromate toate cu foi de dafin si cimbru. Este usor de gatit si o scoateti din cuptor plina de arome. Serviti-o cu broccoli sau cu varza creata si cartofi copti.
 


Ingrediente:

1 lingura ulei de masline extra virgin, 4 cotlete de miel, circa 450 g in
total, curatate bine de grasime, 2 cepe taiate in patru, 2 fire de praz mari
(circa 400 g in total) taiate bucati de 2,5 cm, 1 dovleac placintar, circa 600
g, curatat si taiat cubulete de 2,5 cm

2 napi, circa 200 g in total, taiati in patru pe
lungime, 100 g arpacas, 900 ml supa fierbinte de miel - preferabil facuta in
casa, 2 foi de dafin, 2 fire mari de cimbru proaspat, sare si piper, 2 linguri
de patrunjel tocat, pentru garnisit.


Preparare:

Se incalzeste cuptorul la 160 de grade Celsius. Se incinge uleiul intr-o
caserola mare, rezistenta la flacara, se adauga cotletele si se rumenesc pe
ambele parti. Se scoate carnea din caserola si se pune deoparte. Se adauga
sferturile de ceapa si se prajesc 5 minute, sau pana cand se rumenesc uniform. Se
adauga prazul, dovleacul si napii. Se acopera vasul si se fierbe foarte incet
timp de 5 minute. Se presara in caserola arpacasul si se fierbe, amestecand,
timp de 1 minut, apoi se adauga bulionul fierbinte. Se readuce carnea in vas,
se adauga foile de dafin si cimbrul, dupa care se asezoneaza dupa gust. Se da
in clocot, iar apoi se acopera caserola. Se pune in cuptor si se lasa circa 1
1/4 ora, sau pana ce carnea si legumele sunt fragede. Se scoate caserola din
cuptor si se lasa sa stea 10 minute, pentru a permite arpacasului sa se imbibe
cu sos. Se potriveste de sare si piper si se serveste fierbinte, presarata cu
patrunjel.


Timp de
preparare:

20 de minute plus 10 minute pentru odihna


Timp de
gatit:

circa 1 1/2 ore

Se obtin 4 portii.

Fiecare
portie contine 418 kcal; 30 g proteine; 15 g grasimi (din care 6 g grasimi
saturate); 45 g carbohidrati (din care 16 g zahar); 7 g fibre.

Cateva idei:

- Pentru un plus de gust picant, se adauga impreuna cu
cimbrul, la pasul 3, cateva picaturi de sos Worcestershire sau doi catei de
usturoi zdrobiti.

- In loc de dovleac si napi incercati sa folositi
morcovi taiati cubulete, pastarnaci sau cartofi.

- Transforma tocana intr-o supa robusta si satioasa. Rumeneste
in ulei 340 g pulpa de miel, fara os si bine curatata de grasime. Scoateti-o
apoi din caserola. Adaugati 2 cepe tocate, 2 fire de praz tocate, 400 g pastarnac
si 200 g morcovi taiati cubulete. Se fierb incet 5 minute, apoi se adauga
arpacasul, 1,3 litri de buli-on de miel fierbinte, sau de legume, 2 foi de
dafin si 1 lingura de cimbru proaspat sau 2 linguri de patrunjel tocat. Se
asezoneaza, apoi se da la cuptor pentru 1 1/4 ora, sau pana cand carnea si
legumele sunt foarte fragede.

Avantaje:

- Arpacasul este sarac in grasimi si bogat in
carbohidrati cu amidon, iar conform folclorului, sporeste vigoarea si potenta. Gladiatorii
romani il mancau ca sa fie mai puternici, similar modului in care atletii de
astazi mananca paste in seara de dinaintea unei competitii.

- Dovlecii placintari sunt o excelenta sursa de
beta-caroten, care in organism este convertit in vitamina A, esentiala pentru
vederea pe timp de noapte. Ei mai sunt si o sursa buna de vitamina C si chiar
de vitamina E. Toate aceste vitamine actioneaza ca antioxidanti, luptand
impotriva unor tipuri de cancer si prevenind bolile de inima.

Vote it up
204
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza