Tocana de linte si rosii cu ceapa rumenita

O reteta vegetariana copioasa, bogata in fibre si beta-caroten (de trei ori doza zilnica recomandata).
 





Ingrediente: 1 cana ciuperci shiitake uscate, 1 cana
apa fiarta, 4 lingurite ulei de masline, 3 morcovi, taiati in sferturi pe lung
si apoi taiati transversal felii subtiri, 8 catei de usturoi, taiati felii
subtiri, 3/4 cana linte, curatata si spalata, 1 cana rosii taiate din conserva,
3/4 lingurita sare, 3/4 lingurita chimion macinat, 3/4 lingurita ghimbir macinat,
1/2 lingurita salvie frecata, 1 ceapa mare, taiata in jumatate si apoi taiata
felii subtiri, 2 lingurite zahar, 1 cana mazare inghetata.


Preparare: Intr-un castronel, se amesteca ciupercile
shiitake cu apa fiarta. Se lasa sa stea 20 de minute sau pana cand se moaie. Se
scot ciupercile din lichid, pastrand lichidul. Se curata cozile ciupercilor si
se taie felii subtiri palariile. Se scurge lichidul pastrat printr-o sita fina
sau prin filtrul de cafea si se pune deoparte. Intr-o cratita mare, se incalzesc
3 lingurite de ulei la foc potrivit. Se adauga morcovii si usturoiul si se
prajesc 5 minute sau pana se moaie. Se adauga lintea, rosiile, sarea,
chimionul, ghimbirul, salvia, ciupercile si lichidul pus deoparte. Se adauga 3
cani de apa si se pun la fiert. Cand dau in clocot, se face focul mic; se
acopera si se fierb 35 de minute sau pana cand lintea este frageda. Intre timp,
intr-o tigaie mare, se incalzeste restul de 1 lingurita de ulei la foc
potrivit. Se adauga ceapa si zaharul; se prajesc, amestecand des, 5 minute sau
pana cand ceapa se rumeneste usor. In tocana, se adauga mazarea se fierbe 2
minute sa se incalzeasca. Tocana se serveste cu ceapa rumenita deasupra.

Se obtin 4 portii.


Cantitati per portie: 290 calorii; 5,5 g total grasimi (13
la suta saturate); 15 g proteine; 49 g carbohidrati; 10 g fibre; 0 mg
colesterol; 601 mg sodiu.

Vote it up
207
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza