Toad-in-the-hole

Carnatii fara mat sunt usor de preparat si stii exact ce contin cand ii faci in casa. Se servesc cu piure de legume radacinoase si iahnie de fasole.
 


Ingrediente: 300 g carne de porc tocata, 100 g
firimituri proaspete de paine, 1 praz de dimensiuni medii (circa 150 g) tocat
marunt, 55 g rosii uscate la soare moi, tocate, 2 linguri ulei de
floarea-soarelui, sare si piper; pentru aluat: 125 g faina, 2 oua, 300 ml
lapte, 2 linguri patrunjel tocat; pentru piureul de legume radacinoase: 2 morcovi
de dimensiuni medii (circa 225 g in total), taiati bucatele, 2 pastarnaci de
dimensiuni medii (400 g in total), taiati bucatele, 1 nap (400 g) taiat
bucatele, 200 g fasole pastai curatate si taiate bucati pe diagonala; pentru
iahnia de fasole: 1 ceapa rosie mica, tocata marunt, 1 catel de usturoi
zdrobit, 3 linguri pasta de rosii, 200 ml zeama de legume, 2 cutii fasole
cannellini (400 g fiecare) scursa si clatita.



Preparare: Se incinge cuptorul la 220°C. Pentru a
prepara carnatii, se combina intr-un castron carnea de porc, firimiturile de
paine, prazul si rosiile uscate la soare. Se asezoneaza dupa gust. Se amesteca
bine ingredientele, apoi se modeleaza sub forma a 8 carnati, fiecare la 10 x
2,5 cm. Se pun carnatii pe o farfurie si se tin la rece. Pentru a prepara
aluatul, se cerne faina cu putina sare intr-un castron. Se face o adancitura in
centru si se adauga ouale si jumatate din lapte. Se framanta, incorporand
treptat faina, pentru a obtine un aluat gros, fara cocoloase. Se incorporeaza
incet si restul de lapte; aluatul trebuie sa fie subtire si omogen. Se adauga
patrunjelul si se amesteca bine. Se pune uleiul intr-o tava de copt neaderenta,
de 30 x 25 cm, si se in­cin­ge in cuptor timp de 5 minute. Se adauga carnatii
si se gatesc 10 minute. Se scoate tava din cuptor. Se amesteca aluatul si se
toarna peste carnati. Se readuce tava in cuptor si se lasa sa se coaca 30 de
minute, pana ce aluatul devine crocant si rumen. In acest timp, se pun
morcovii, pastarnacul si napul intr-o oala si se acopera cu apa clocotita. Se
da totul in clocot, se micsoreaza flacara si se fierb incet timp de 20 de
minute, sau pana ce legumele sunt foarte fragede. Se combina toate
ingredientele necesare prepararii fasolei intr-o oala mare si se dau in clocot.
Se fierb 10 minute sau pana cand mixtura se ingroasa. In acest timp, se fierbe
in aburi fasolea timp de 3 minute, pana ce se face frageda. Se scurg cat mai
bine legumele radacinoase. Se readuc in oala si se sfarama pana ce se obtine un
piure omogen, apoi se amesteca cu fasolea si se asezoneaza. Toad-in-the-hole se
serveste fierbinte, alaturi cu amestecul de piureu de legume si fasole.


Timp de preparare si gatit: 1 1/4 ore

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 800 kcal; 46 g proteine; 25 g grasimi (din care 5 g grasimi
saturate); 106 g carbohi­drati (din care 78 g zahar); 25 g fibre.


Avantaje:

- Este o masa excelenta si hranitoare pentru copii si
adolescenti, caci contine o mare varietate de substante nutritive. Carnea de
porc aduce proteine si zinc. Ouale aduc proteine, fier, zinc, seleniu si
vitaminele A, B si E, in timp ce laptele aduce proteine, calciu, fosfor si
multe dintre vitaminele din grupul B. Legumele aduc si ele cantitati mari de
vitamine A, B, C si E.

- In conditiile actuale de refrigerare si transport,
cand o mare varietate de ingrediente este disponibila tot timpul anului, se
uita cu mare usurinta rolul important al radacinoaselor, cum sunt pastarnacul
si napul, surse importante de vitamina C. In trecut, aceste legume jucau un rol
esential in preveniea scorbutului.


Cateva idei:

- Pentru mai mult fier, inlocuiti carnea de porc cu
carne tocata, slaba, de caprioara, si inlocuiti rosiile uscate la soare cu
caise uscate.

- Daca nu aveti rosii uscate la soare mi-cuit,
folositi rosii uscate la soare simple, dar bine scurse de ulei.

- In loc de piure de legume radacinoase si de fasole,
serviti toad-in-the-hole cu cartofi copti si legume stir-fry crocante. Folositi
200 g mazare, 2 dovlecei si 3 morcovi taiati rondele pe diagonala. Se incinge
un wok, se adauga 1 lingura de ulei de floarea-soarelui si se scutura ca sa fie
uniform acoperit. Se adauga legumele si se prajesc la foc iute timp de 2
minute, amestecand continuu. Se adauga 3 linguri bulion de legume si 1 lingura
sos de soia, se micsoreaza flacara la mediu si se gatesc inca 3-5 minute, sau
pana cand legumele sunt fragede, dar inca crocante.

Vote it up
135
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza