Tabbouleh de miel cu verdeturi

Aceasta salata din Orientul Mijlociu este ideala pentru o masa fara pretentii. Se serveste cu triunghiuri de pitta prajite si cu iaurt.
 



Ingrediente:

400 g muschi de miel curatat de grasime, 1 lingura ulei de masline extra virgin,
sucul de la 1/2 lamaie, 1 catel de usturoi zdrobit, frunze proaspete de menta
pentru ornat; pentru tabule (tabbouleh): 250 g grau bulgur, 400 ml apa
clocotita, 12 rosii cherry taiate in jumatate, 1 ardei gras galben sau
portocaliu curatat de seminte si taiat cubulete, 7,5 cm bucata de castravete
taiata cubulete, 4 cepe verzi taiate bucati, o mana de frunze de menta
proaspata tocata grosier, o mana de patrunjel proaspat tocat grosier; pentru
dressingul de lamaie: 2 linguri ulei de masline extra virgin, sucul de la 1/2
lamaie, 1 catel mare de usturoi zdrobit, 1 lingura miere, sare si piper.


Preparare:

Se despica muschiul de miel pe lungime, fara a-l taia complet. Se deschide
carnea, se aplatizeaza si se pune intr-un platou adanc. Se amesteca uleiul,
sucul de lamaie si usturoiul, se toarna mixtura peste carne si se amesteca
bine. Se acopera platoul cu folie de plastic si se lasa in frigider, la
marinat, cel putin 1 ora, preferabil peste noapte. Pentru tabbouleh, se pune
graul bulgur intr-un castron, se toarna peste el apa clocotita si se lasa la
inmuiat 20 de minute sau pana cand toata apa este absorbita. Se amesteca
ingredientele pentru dressing. Se adauga dressingul la bulgurul inmuiat,
impreuna cu rosiile, ardeiul gras, castravetele, ceapa verde si verdeturile. Se
incinge grillul din cuptor. Se pune carnea de miel pe o tava, pe grilajul
metalic din cuptor, si se frige 3-4 minute pe fiecare parte, sau pana cand
carnea este rumenita uniform. Astfel gatita va fi destul de in sange; frigeti-o
mai mult daca o preferati bine facuta. Se gusta salata cu tabbouleh si se
asezoneaza, dupa care se afaneaza cu o furculita. Se feliaza carnea de miel
diagonal, se pune peste tabbouleh si se orneaza cu frunze de menta. Se serveste
imediat.


Timp de
preparare:

circa 40 de minute, plus cel putin o ora pentru
marinare

Se obtin 4
portii.


Fiecare portie contine
632 kcal; 30 g proteine; 24 g
grasimi (din care 8 g grasimi saturate); 76 g carbohi­drati (din care 9 g
zahar); 3 g fibre.

Avantaje:

- Graul bulgur este folosit nu numai ca sursa de fibre
ci, ca si multe alte cereale, ofera carbohidrati de amidon si vitamine B.

- Prezenta usturoiului in dieta este benefica pentru
bolile de inima. Se mai crede ca ajuta contra racelii si a bolilor infectioase
ale pieptului.

Cateva idei:

- Carnea de miel se taie cubulete si se marineaza,
apoi se infige in frigari si se frig pe gratar 8-10 minute, intorcandu-le
adesea. Se asaza frigaruile langa tabbouleh cand se serveste mancarea.

- In loc de grau bulgur se poate folosi cuscus. Acesta
trebuie doar inmuiat in apa clocotita 5 minute.

- Carnea de miel este mai bine sa fie preparata pe un
gratar de fonta, decat la grillul cuptorului. Pentru aceasta se scurge carnea
bine si se frige 3-4 minute pe fiecare parte, sau pana cand se rumeneste
uniform si e facuta cat iti place.

- Poti varia ingredientele tabboulehului inlocuind
rosiile si castravetele cu 75 g caise uscate, 55 g alune prajite si 100 g
frunze de nasturel sau de spanac tanar, rupte cu mana. Inlocuieste ardeiul
galben sau portocaliu gras cu unul rosu.

- Pentru o varianta vegetariana, foloseste 340 g de
tofu tare, taiat cubulete sau fasii, in locul carnii de miel. Marineaza-l, apoi
prajeste-l la foc iute, amestecand frecvent, impreuna cu marinata, timp de 5
minute, dupa care amesteca-l in tabbouleh.

Vote it up
140
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza