TEST - Stresul, dereglarile hormonale si diabetul produc o foame continua

Orele petrecute peste program duc la aparitia stresului
 

<p>Orele petrecute peste program, viteza cu care suntem fortati sa desfasuram diferite activitati, ritmul alert al vietii de zi cu zi sunt cateva dintre motivele care duc la aparitia stresului. Specialistii in nutritie spun ca de cele mai multe ori stresul induce senzatia de foame chiar daca abia te-ai ridicat de la masa. „Dereglarile hormonale, stresul si diabetul sunt cele trei afectiuni care dau o senzatie continua de foame”, spune dr. Livia Nena, bionutritionist.</p>
<p>Astfel, specialistul adauga ca persoanele care la scurt timp dupa ce au mancat au pofta de o mica gustarica ar trebui sa se prezinte la un medic specialist, deoarece senzatia de foame continua este ca picatura chinezeasca care, o data cu trecerea timpului, duce la aparitia bolilor de inima si distrug ficatul. „Organismul are un «ceas» dupa care functioneaza. Are perioada de asimilare, perioada cand cere de mancare si perioada de eliminare. Mancand neregulat sau din jumatate in jumatate de ora nu facem nimic altceva decat sa ne dam stomacul peste cap”, explica dr. Nena.</p>
<p>Bionutritionistul spune ca pofta de dulce „ascunde” diabetul, iar cea de sarat apare pe sistem nervos. Astfel, aparitia poftei de ceva dulce, respectiv de o tableta de ciocolata sau de prajiturele, consumate imediat dupa masa este cauzata de variatia brusca a nivelului glicemiei. In organism, nivelul de zahar in sange este un parametru reglat in permanenta. Dupa masa, zaharul din alimente trece in sange si glicemia creste. Atunci, pancreasul secreta insulina, iar acest hormon face ca excesul de zahar sa fie directionat catre ficat. Dr. Nena spune ca persoanele care au o pofta continua de dulce trebuie sa se prezinte la medic, deoarece riscul de a suferi de diabet este foarte ridicat.</p>
<p>„Persoanele care sunt stresate recurg la altfel de gustari. Chipsurile, saratelele, pufuletii si alte produse care se pot rontai sunt un mod de relaxare pentru cei cu un program incarcat. Aceste gustari duc la cresterea in greutate. Desi nu mancam mult, organismul nu si-a respectat «orarul»”, explica bionutritionistul.</p>
<p><strong>Masa de fructe, cea mai sanatoasa gustare</strong> Dr. Livia Nena recomanda trei mese principale pe zi si doua gustari. „Micul dejun trebuie luat pana in ora 8. Dimineata se pot manca doua felii de sunca slaba cu o rosie, sau un ou fiert cu rosie sau ardei gras”, spune bionutritionistul. La micul dejun se mai poate manca un iaurt sau un bol de lapte cu cereale. „Atentie insa, pentru a ne pastra in forma, cerealele trebuie sa fie integrale. Evitati pe cat posibil cele cu glazura sau cerealele cu fructe, deoarece acestea contin foarte mult zahar”, avertizeaza Livia Nena.</p>
<p>Pana la masa de pranz este recomandat unul sau doua fructe. „Un lucru important este sa ne fixam ore de masa, peste care sa nu trecem. La masa de pranz putem manca un piept de pui la gratar, din care organismul isi ia proteinele de care are nevoie. Ca o garnitura – putem adauga o salata verde, spune biologul Nena. Pana la cina, medicul spune ca putem manca o bucatica de branza, un ou sau sunca, asta daca dorim sa inlocuim gustarea de fruct.</p>
<p>Cina trebuie luata pana in ora 8 seara si este de preferat ca atunci sa mancati o portie de mamaliga cu branza si smantana sau o salata de cruditati.</p>

Vote it up
111
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza