Supa gulas

Aceasta mancare satioasa combina carnea de vita cu legume si galustile cu cele trei ingrediente esentiale pentru un gulas autentic: paprika, ceapa si seminte de chimen.
 


Ingrediente:

1 1/2 lingura ulei de floarea-soarelui, 2 cepe mari taiate rondele, 2 catei de
usturoi tocati marunt, 500 g pulpa de vita curatata de grasime si
   taiata cubulete de 2 cm, 2 morcovi mari
taiati cubulete, 1 lingura paprika, 1/4 lingurita seminte de chimen, 1 cutie
rosii tocate (circa 400 g) 750 ml supa de vita, preferabil preparata in casa,
170 g varza alba taiata fasiute subtiri, sare si piper, patrunjel tocat, pentru
garnisit; pentru galustile cu ceapa si patrunjel: 1 lingura ulei de
floarea-soarelui, 1 ceapa tocata marunt, 1 ou, 3 linguri de lapte, 3 linguri
patrunjel tocat, 120 g firimituri de paine alba proaspata.


Preparare:
Se
incinge uleiul intr-o cratita mare, se adauga ceapa si usturoiul si se calesc
la foc mai mic, amestecand frecvent timp de 10 minute, sau pana ce incep sa se
rumeneasca. Se adauga bucatile de carne si se prajesc, amestecand timp de 5
minute, sau pana se rumenesc uniform. Se adauga morcovii, paprika, semintele de
chimen, ro­sii­le cu sucul lor cu tot si bulionul de carne. Se asezoneaza cu
sare si piper, dupa gust. Se amesteca bine si se da in clocot, apoi se acopera
si se fierbe incet 1 ora, sau pana cand carnea de vita incepe sa se
fragezeasca. Intre timp, se prepara galustile. Se incinge uleiul intr-o tigaie,
se adauga ceapa si se caleste la foc mic, amestecand frecvent, timp de circa 10
minute, sau pana cand incepe sa se inmoaie, dar nu apuca sa se rumeneasca. Intr-un
castron, se bate oul impreuna cu laptele, apoi se adauga ceapa, patrunjelul si
firimiturile de paine. Se asezoneaza cu sare si piper, dupa gust, si se
amesteca bine. Se adauga varza in cratita si se amesteca bine cu carnea si cu
celelalte vegetale. Se modeleaza, cu mâinile, 12 galusti sferice de dimensiunea
unei nuci. Se adauga in cratita, se acopera si se fierbe totul inca 15 minute,
sau pana cand galustile sunt facute. Se potriveste mancarea de sare si piper si
se serveste fierbinte, in farfurii adanci, incalzite, presarata cu patrunjel
tocat. Se serveste alaturi de cartofi fierti sau gatiti in aburi.


Timp de
preparare:

30 de minute


Timp de
gatit:

1 1/2 ore

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 479 kcal; 38 g proteine; 18 g grasimi (din care 5 g grasimi
saturate); 46 g carbohidrati (din care 19 g zahar); 6 g fibre.

Avantaje:

- Varza face parte din grupul brassica apartinand
cruciferelor. Acestea contin glucozinolati si alti compusi pe baza de sulf care
sunt asociati cu scaderea riscului producerii cancerului. Aceste vegetale sunt
de asemenea surse bune de vitamina C si figureaza printre legumele cele mai
bogate in folati.

- Galustile sunt un adaus hranitor la supe si tocane, fiind
satioase si oferind cantitati importante de carbohidrati cu amidon.

Cateva idei:

- Inlocuieste carnea de vita cu 350 g carne de vitel
si adaugati si 100 g carnat de porc afumat odata cu varza.

- Foloseste in locul verzei 1 ardei gras rosu, curatat
de seminte si taiat rondele.

- Daca doresti ca sosul sa fie mai picant, adauga
impreuna cu paprika si 1 ardei iute rosu tocat marunt.

Vote it up
177
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza