Supa de spanac si ceapa cu crostini cu rosii

O versiune vegetariana a supei de ceapa frantuzesti.
 


Ingrediente:

30 g unt, 1 lingura ulei de masline extra virgin, 500
g ceapa mare taiata felii subtiri, 1 lingurita zahar tos, 2 catei de usturoi
tocati, 1 litru supa de legume (preferabil facuta in casa), 115 g broccoli
taiat marunt, 115 g frunze de spanac rupte, sare si piper; pentru crostini cu
rosii: 8 felii groase de bagheta, 1 catel de usturoi taiat in doua, 2 lingurite
pasta de rosii, 2 rosii, fiecare taiata in 8 felii, 30 g parmezan ras proaspat


Preparare:
Se
topeste untul cu uleiul intr-o cratita mare. Se adauga ceapa si se prajeste
incet 10 minute, amestecand din cand in cand, pana se moaie si devine usor
aurie. Se adauga zaharul si usturoiul, apoi se continua prajirea 10 minute,
amestecand din cand in cand, pana cand ceapa s-a rumenit si caramelizat. Se
adauga bulionul, putina sare si piper si se pune la fiert. Cand clocoteste se
face focul mic, se acopera cratita si se fierbe 30 de minute. Se adauga
broccoli si se mai fierbe inca 3 minute. Se ia cratita de pe foc si se adauga
spanacul, apoi se acopera si se lasa sa stea in timp ce se prepara crostini cu
rosii. Se incalzeste gratarul la foc mare si se prajesc usor feliile de paine
pe ambele parti. Se freaca fiecare felie pe o parte cu catelul de usturoi taiat
si se intinde deasupra putina pasta de rosii. Se pun 2 felii de rosii pe
fiecare felie, se pun sare si piper si se presara deasupra parmezanul. Se pun
la gratar circa 2 minute sau pana cand branza se topeste si incepe sa faca
basicute. In timp ce crostini se fac la gratar, se reincalzeste supa, daca este
necesar. Se toarna in 4 castronele calde. Se pun deasupra 2 crostini cu rosii
in fiecare castron si se servesc imediat.


Timp de
preparare:

30 minute


Timp de
gatit:

circa 1 ora

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 420 kcal; 13 g proteine; 15 g grasimi (din care 6 g grasimi
saturate); 63 g carbohidrati (din care 14 g zahar); 5 g fibre.

Avantaje:

- Spanacul este o sursa buna de diferite antioxidante cum
sunt vitaminele C si E si de compusi carotenoide. De asemenea, furnizeaza
cantitati utile de niacina si vitamina B6 si este o sursa buna de folati.

- Desi in mod traditional se considera ca spanacul
este o sursa buna de fier, numai 2-5 la suta din fier poate fi utilizat de
corp. Aceasta datorita acidului oxalic din spanac, care tine fierul legat,
facandu-l indisponibil. Consumul spanacului impreuna cu ceva care contine
vitamina C, cum sunt rosiile in aceasta reteta, face fierul mai disponibil.

- Broccoli sunt o sursa buna de folati, care sunt
vitali pentru femei cand doresc un copil sau in primele 3 luni de sarcina.

Cateva idei:

- Pentru o supa de ceapa si ardei se inlocuiesc
spanacul si broccoli cu 1 ardei gras rosu si 1 ardei gras portocaliu, fara seminte
si taiati felii subtiri. Ardeii se adauga in etapa 1, cu ceapa. Chiar inainte
de a se servi, se adauga 200 g rosii fara pielita si taiate cubulete si cateva
frunze rupte de busuioc proaspat.

- La crostini, in loc de parmezan se folosesc 55 g de
branza feta sfaramata. Inainte de a le pune la gratar, branza si rosiile se
stropesc cu putin ulei de masline extra virgin.

Vote it up
149
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza