Spune-ne ce te doare si-ti spunem ce sport sa faci

Specialistii spun ca anumite tipuri de exercitii fizice ne ajuta sa reducem simptomele afectiunilor de care suferim
 

<p>Depresie - mersul pe jos, gradinaritul

Un studiu efectuat de cercetatorii americani sugereaza ca trei plimbari energice pe saptamana, de 30 minute fiecare, sunt mai eficiente in tratarea depresiei decat antidepresivele. Si gradinaritul si-a dovedit eficienta in diminuarea depresiei.

Diabet - exercitii cu greutati, aerobic

De obicei, persoanele cu diabet tip 2 sunt sfatuite sa efectueze exercitii de aerobic (inot, alergari sau ciclism), pentru a reduce cantitatea de grasime si pentru a controla nivelul glucozei. Un studiu condus de profesorul Robin Marcus, de la American Physical Therapy Association, arata ca exercitiile cu greutati pot ajuta la scaderea indicelui de masa corporala.

Migrene - ciclism

Activitatile de anduranta, precum mersul cu bicicleta si canotajul cresc concentratia de endorfine, hormoni care actioneaza in calitate de "analgezice" naturale. Ciclismul, spun cercetatorii, reduce frecventa migrenelor cu pana la 90%, atunci cand este efectuat 30 de minute, de 3-4 ori pe saptamana.

Hipertensiune arteriala - drumetii

Fiziologii de la Institutul de Cercetare Oregon au constatat ca mersul pe pietre a condus la reduceri semnificative ale tensiunii arteriale. In medicina chineza, se considera ca suprafetele denivelate ar stimula anumite puncte de pe talpa, responsabile de reglarea tensiunii.

Osteoporoza - alergare

Pam Hinton, profesor de nutritie si psihologie la Universitatea din Missouri, a comparat efectele alergarilor, ciclismului si antrenamentelor cu greutati asupra densitatii osoase si a descoperit ca persoanele care alearga in mod regulat au oase mai puternice. Medicii recomanda 30 de minute de alergari, de 3-5 ori pe saptamana. De asemenea, tenisul si baschetul fac parte din activitatile care ajuta la prevenirea osteoporozei.

Sindromul de colon iritabil - yoga

Desi nu se cunosc cauzele exacte ale bolii, gastroenterologii de la Universitatea British Columbia din Vancouver au descoperit ca yoga este cea mai eficienta practica in cazul acestei afectiuni. Medicii spun ca, dupa o saptamana de yoga, pacientii au inregistrat o ameliorare semnificativa a simptomelor. Un alt studiu al medicilor de la Universitatea din Birmingham a aratat ca 30 de minute de activitate fizica (inot sau exercitii acvatice), timp de cinci zile pe saptamana, reduc simptomele bolii.

Dureri de spate - tehnica Alexander

Inventata de Frederick Matthias Alexander, un actor australian cu probleme de respiratie, aceasta metoda ajuta corpul sa obtina o postura corecta. Tehnica ne invata cum sa ne utilizam corect propriul corp - cum sa ne miscam, sa stam drepti, sa respiram, sa invatam, cum ne organizam concentrarea si atentia. Pe langa aceasta tehnica, mai puteti incerca si pilates - metoda care intareste muschii spatelui.

Afectiuni gingivale - aerobic

Cercetatorii de la Western Reserve University Case din SUA au constatat ca cinci sesiuni de activitate fizica moderata pe saptamana, combinate cu o alimentatie sanatoasa si un regim de sanatate orala, reduc riscul bolilor gingivale.</p>

Vote it up
136
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza