Somon de vara cu sparanghel

Legumele tinere proaspete si somonul suculent alcatuiesc o mancare rapida, pentru ocazii, eventual cu sparanghel din gradina proprie daca e sezon.
 


Ingrediente:

4 bucati file de somon fara piele, circa 140 g fiecare, 200 g praz mic fraged,
250 g fire de sparanghel fraged, 150 g pastai de mazare tanara, 4 linguri vin
alb sec, 200 ml bulion de peste sau de legume, de preferat cumparat congelat,
30 g unt taiat in bucati mici, sare si piper, 1 lingura chives proaspete
tocate, pentru ornat.


Preparare:

Se trec degetele peste fiecare file de somon pentru a gasi oasele, care se
scot. Se aranjeaza prazul intr-un singur strat pe fundul unei caserole putin
adanci, rezistente la foc. Deasupra se pun bucatile de somon. Pestele se
inconjoara cu sparanghel si pastaile de mazare. Se toarna vinul si bulionul si
se presara untul peste peste. Se pun sare si piper. Se pun la fiert. Cand
clocotesc, se acopera caserola cu un capac etans si se face focul mic astfel
incat lichidul sa fiarba incet. Se fierb pestele si legumele 12-14 minute sau
pana cand somonul este roz deschis peste tot si legumele sunt fragede. Se
presara chives peste somon si se servesc.


Timp de
preparare:

10 minute


Timp de
gatit:

circa 20 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 360 kcal; 33 g proteine; 22 g grasimi (din care 7 g grasimi
saturate); 4 g carbohidrati (din care 4 g zahar); 3 g fibre.

Cateva idei:

- In acelasi fel se pot prepara fileuri de macrou. Se
pun sare si piper pe macrou si se pliaza in doua, cu pielea in afara. In loc de
sparanghel se folosesc cartofi mici sau cartofi mari taiati in betisoare
groase, scurte si in loc de vin, cidru demisec. La legume se adauga 2 fire de
rozmarin proaspat inainte de a aranja macroul deasupra si se toarna cidrul si
bulionul.

- Pentru o mancare de peste orientala, rapida, in loc
de somon se foloseste file de cod sau de cambula, 4 fire de ceapa verde in loc
de praz si 300 g ciuperci champignon intregi in loc de sparanghel. Se aranjeaza
legumele si pestele ca in reteta principala, adaugand impreuna cu bulionul 4
linguri de otet din orez chinezesc sau vin de Xeres sec, in loc de vin alb. Nu
se mai pune unt, iar pestele se stropeste cu 1 lingura de sos de soia, se
presara cu 1 lingura de radacina de ghimbir proaspat macinata si 1 lingura de
ulei din susan prajit. Se orneaza cu coriandru proaspat tocat in loc de chives
si se servesc cu orez fiert simplu. Pentru o masa memorabila se serveste cu
cartofi noi fierti.

Avantaje:

- Sparanghelul contine asparagina, o substanta
fitochimica, ce actioneaza ca diuretic. Vechii greci foloseau sparanghelul
pentru tratarea problemelor rinichilor. In prezent, doctorii care folosesc
remedii naturale recomanda consumul de sparanghel pentru ameliorarea
balonarilor asociate cu sindromul premenstrual (SPM).

- Somonul este o sursa bogata de acizi grasi omega-3,
un tip de grasime polinesaturata despre care se crede ca ajuta la protectia
impotriva bolilor coronariene si atacurilor cerebrale, fluidizand sangele si
deci reducand coagularea. O dieta bogata in acizi grasi omega-3 poate ajuta si
la prevenirea artritei.

Vote it up
168
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza