Slabiti fara sa va stresati

Nu renuntati brusc la alimentele nesanatoase, pentru ca veti dezechilibra organismul, si orientati-va dupa cum va vin hainele.
 

Daca aveti multe kilograme in plus pentru
ca mancati nesanatos si v-ati decis ca este momentul sa slabiti, nu va bruscati
organismul! In prima luna de dieta, reduceti alimentele nerecomandate cu
30%-50% si incepeti sa faceti exercitii usoare, cum ar fi alergari sau mers pe
bicicleta. Ca sa nu va plictisiti, ascultati muzica potrivita pentru fiecare
tip de exercitiu. Dupa trei luni de regim, ar trebui sa slabiti in jur de
trei-cinci kilograme. Pierderile in greutate consistente si bruste nu sunt
sanatoase.


Nu va privati de gustari

Multi dintre cei care vor sa slabeasca
renunta brusc la alimentele pe care obisnuiau sa le consume si adopta un regim
foarte strict cu legume sau branzeturi. "Nu va schimbati radical toata dieta
peste noapte. Nu renuntati la alimentele preferate dintr-odata si nu aruncati
toate gustarile pentru ca ele mai taie senzatia de foame si va ajuta sa nu
mancati prea mult la mesele principale", va sfatuieste antrenorul de fitness
Bob Greene, citat de site-ul WebMD.


Incepeti cu exercitii usoare

"Daca ati mancat mult de Sarbatori, nu va
opriti brusc. Este socant pentru organism si metabolism sa treceti de la o
cantitate mare de proteine si carbohidrati la una foarte mica. Perioada de
tranzit trebuie sa fie cam de una-doua luni", explica Florin Suciu, Deputy Club
Manager la Wellnessclub din Bucuresti. In prima luna, scadeti cantitatea de
alimente nerecomandate cu 50% daca aveati un regim total nesanatos si cu 30%
daca nu consumati frecvent alimentele nesanatoase. Recomandarea este valabila
si pentru miscare. "Se incepe cu exercitii cardio, cum ar fi mersul pe
bicicleta, alergare usoara si multe lichide", mai spune Florin Suciu.

Nu stati cu gandul la cantar tot timpul. "Nu va cantariti in primele patru-sase saptamani de la inceputul dietei", va
recomanda Bob Greene. Cantarul nu va poate da informatii corecte, deoarece este
posibil ca pentru inceput sa fi pierdut doar apa sau foarte putin din greutate
si sa va descurajati. Daca sunteti foarte curiosi sa stiti cum stati cu
greutatea, orientati-va dupa cum va vin hainele.

"Cantariti-va o data la doua saptamani sau
o luna, pentru ca altfel veti avea un stres in plus. Dupa trei luni de regim,
ar trebui sa slabiti cam 3-5 kilograme", spune Florin Suciu.


Rock pentru exercitii de forta, muzica
lenta pentru intinderi

Nu va concentrati pe dieta. "In loc sa va
concentrati doar sa consumati alimente cu mai putine calorii, mai bine faceti
mai multa miscare", afirma Greene. Sportul arde cele mai multe calorii si va
ajuta sa aveti un metabolism mai rapid.

"Daca slabiti fara sa faceti sport, nu va
tonifiati musculatura si riscati sa capatati un aspect de
piele lasata", va
avertizeaza Florin Suciu. Meditati in timp ce faceti sport. Cel mai simplu mod
de a face asta este sa ascultati muzica.

Gasiti un exercitiu care va permite sa va
ganditi la un loc frumos in care sa va imaginati ca va aflati. "Muzica este
utila in timpul antrenamentului pentru ca va ajuta sa nu va plictisiti. Ascultati
muzica rock sau house daca faceti exercitii de forta, muzica de coregrafie sau
dance daca faceti aerobic, hip-hop sau house pentru exercitiile cardio si
muzica mai lenta, gen Buddha Bar sau Vangelis pentru streching. Dupa ce ati terminat antrenamentul, este
recomandata tot muzica mai lenta", va mai recomanda Florin Suciu.

Anticipati-va
satisfactiile. Daca exercitiile vi se par grele, ganditi-va la sentimentul de
bucurie pe care il veti avea dupa ce ati terminat antrenamentul.


Sursa:
Evenimentul Zilei

Vote it up
124
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza