Sfaturi simple pentru o vedere mai bună

Cum să-ți protejezi ochii
 

Ochii sunt una din cele mai de preț comori pe care le avem. Totuşi, nu avem prea mare grijă de ei. Dacă vrei să-ți protejezi ochii, ține cont de următoarele sfaturi:

  • Consumă peşte de două ori pe săptămână. Peştele este o sursă bogată de acizi graşi omega 3, care s-a dovedit că reduc riscul sindromului de ochi uscați. Dacă nu-ți place peştele, cumpără suplimente cu ulei de peşte.
  • Poartă întotdeauna ochelari de protecție la înot sau când faci lucrări de tâmplărie. O pereche de ochelari de înot potriviți îți vor proteja ochii de clor, iar ochelarii de protecție vor preveni afectarea corneei la contactul cu particulele din aer.
  • Îndreaptă fantele de aer condiționat din maşină înspre picioare, nu spre ochi. Aerul condiționat, care este uscat, absoarbe umezeala ochilor ca un burete, aşa că orientează fluxul de aer departe de față. Uscarea gravă a ochilor poate produce leziuni destul de grave.
  • Pune ceapă roşie, nu albă, în mâncare. Ceapa roşie conține mai multă quercetină, un antioxidant care previne cataracta.
  • Poartă ochelari de soare ori de câte ori ieşi din casă. Pe lângă faptul că blochează lumina solară, ochelarii de soare protejează ochii de efectul uscător al vântului.
  • Poartă pălării cu bor larg sau şapcă chiar şi atunci când porți ochelari de soare. O pălărie cu bor larg opreşte aproximativ 50% din radiațiile UV şi reduce razele UV care-ți pot intra în ochi de sus sau din lateral.
  • Consumă cartofi dulci la cină. Bogate în vitamina A, aceste legume îmbunătățesc mai ales vederea pe timp de noapte.
  • Demachiază-te în fiecare seară. Astfel vei împiedica pătrunderea machiajului în ochi, care ar putea zgâria suprafața corneei.
  • Ia suplimente alimentare cu afine în fiecare dimineață. Aceste fructe de pădure conțin compuşi denumiți antocianozide, care protejează retina împotriva degenerescenței maculare.
  • Folosește prosoape curate când te ştergi pe față. Folosirea prosoapelor la comun este o metodă garantată de transmitere a conjunctivitei.
  • Ieşi la plimbare de cel puțin patru ori pe săptămână. Exercițiile regulate și un regim alimentar strict ajută mult pacienții cu diabet, boală care poate duce la complicații grave ce pot afecta vederea.
  • Dacă ai în familie bolnavi de glaucom sau cataractă, ai mare grijă și mergi la control. Acestea sunt boli care apar, în general, în aceleași familii.
  • Mănâncă spanac de două ori pe săptămână. Nu contează sub ce formă îl prepari, important este să mănânci spanac periodic. Studiile au arătat că luteina, prezentă din abundență în spanac, poate preveni degenerescența maculară şi cataracta provocate de vârsta înaintată.
  • Abține-te de la alimente sărate. Studiile demonstrează că un consum ridicat de sare creşte riscul dezvoltării anumitor tipuri de cataracte. Când te hotărăşti să renunți la sare, nu uita de sarea din alimentele procesate. Când cumperi produse în conserve şi alte alimente preparate, alege-le pe cele ale căror etichete menționează că nu conțin sodiu şi sare sau că le conțin în cantități reduse.
  • Când lucrezi sau citeşti, pune-ți alarma să sune la 30 de minute. Aceasta este frecvența cu care trebuie să priveşti în sus şi în depărtare timp de 30 de secunde. Cu această metodă vei preveni oboseala şi încordarea ochilor.
  • Verifică-ți tensiunea lunar. O poți verifica acasă cu un tensiometru cu brățară. Tensiunea mare neobservată poate distruge vasele de sânge ale ochilor în timp.
  • Fă-ți mai puțin cald în casă. Căldura usucă aerul, care, la rândul lui, usucă ochii. Poți folosi un umidificator sau poți ține mai multe plante în camera în care petreci cel mai mult timp.
  • Unge-te cu ulei esențial din iasomie, mentă sau vanilie pe braț şi adulmecă mirosul. Cercetătorul Alan Hirsch, de la Fundația de Cercetare şi Tratament a Gustului şi Mirosului, din Chicago, susține că iasomia înmulțeşte undele beta din lobii frontali ai creierului, creând o stare de trezie şi facilitând o concentrare mai bună şi o vedere mai clară. Toate aceste trei mirosuri stimulează sistemul limbic din creier, punând în mişcare bastonaşele din ochi, care sunt răspunzătoare de vederea pe timp de noapte.
  • Ochelari de soare cu sticlă gri sau maronie? Răspunsul: gri. Lentilele gri distorsionează cel mai puțin culorile şi sunt foarte utile la volan.
Vote it up
163
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza