Sidebar: SOMNUL ȘI HORMONII

 

Hormonii, aceşti mici „rebeli“ moleculari, le fac pe femei să se confrunte cu insomnia premenstruală sau le țin treze până la ora 3.00 dimineața în timpul perioadei de premenopauză. Astfel de lucruri le dezechilibrează şi pe cele mai puternice femei. Multe au un somn agitat, din care se trezesc epuizate, dorindu-şi cu disperare să bea o cafea. Iată câteva soluții:

Gândeşte-te la o scurtă terapie de substituție hormonală.
Ți se pare surprinzător? În ultimul timp, din motive foarte întemeiate, terapia de substituție hormonală a încetat să mai fie preferata femeilor şi a medicilor. Studiile au arătat că aceasta măreşte riscul de formare a cheagurilor de sânge și de apariție a cancerului la sân. Cu toate acestea, femeile aflate la menopauză care apelează la un astfel de tratament dorm mai bine. Nu se ştie dacă aceasta se întâmplă pentru că se reduc bufeurile sau din alt motiv. Cântăreşte riscurile şi beneficiile împreună cu doctorul tău, evaluează şi alte forme de tratament (pastile, plasturi, creme) şi încearcă cea mai mică doză posibilă.

Ia în considerare o alternativă.
Dacă eziți să folosești estrogen, discută cu medicul tău despre un antidepresiv care te-ar putea ajuta să dormi mai bine, reducând frecvența bufeurilor.

Rezolvă problema.
Cumpără pijamale din materiale care absorb transpirația. Nu vor opri bufeurile, dar astfel nu va mai fi nevoie să te trezeşti prea des şi să te schimbi.

Relaxează-te.
Cumpără-ți o pernă bună, dintr-un material care nu se încinge.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza