Sidebar: SOMNUL ȘI COPIII

 

E cunoscut faptul că mulți părinți au serioase probleme cu somnul. Dar, când cei mici dorm mai bine, la fel se întâmplă şi cu mama şi tata.

Cei mici trebuie să doarmă singuri.
Nu e nimic rău să stai lângă micuțul tău până adoarme, dar după aceea retrage-te în camera ta. Cu timpul se va obișnui să aibă propriul pat și va accepta să adoarmă fără să mai stai „de pază“, spune dr. Jodi A. Mindell, de la Centrul pentru Somn al Spitalului pentru Copii din Philadelphia.

Adolescenții trebuie să se culce mai devreme.
Este o adevărată provocare, dar merită efortul, fiindcă 28% din adolescenți spun că adorm la şcoală, iar cercetările arată că cei care nu se odihnesc des- tul sunt mai predispuşi riscului de a face depresie, de a deveni agresivi, de a folosi stimulente sau alcool. În plus, obțin note mici și se accidentează mai ușor.

Stabilește o oră de culcare.
Înainte de culcare, copiii ar trebui să aibă trei sau patru activități care să-i calmeze – aceleaşi în fiecare seară, spune Mindell: baie, lectură, rugăciune sau orice altceva . Repetarea zilnică a acestora pregăteşte corpul copilului pentru somn. Rutina este la fel de importantă pentru un adolescent de 15 ani ca și pentru un copil foarte mic.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza