Sidebar: Lecția nr. 1 pentru părinți: nu intrați în panică!

 

Îi compătimeşti pe copii?
Ce să mai zicem de părinți? Perioada examenelor e stresantă şi pentru ei. Practic, copiii lor sunt testați de lumea exterioară şi, astfel, se simt şi ei evaluați. Asta, dar şi faptul că nu pot influența rezultatul, îi poate face să intre în panică.

Mituirea

Poate ai senzația că alți părinți se descurcă mai bine la menținerea unui echilibru, dar mulți sunt dispuşi să reducă totul la mită: să-i ofere copilului bani în schimbul rezultatelor.

Meditațiile

Nu sunt recomandate. Ar putea fi contraproductive. Terri Apter, psihosociolog la Universitatea Cambridge din Marea Britanie şi autoarea lucrării The Myth of Maturity/Mitul maturității, afirmă: „Copilul îți va spune dacă i-ar fi utile sau dacă l-ar enerva sau l-ar stresa“.

Supraveghează-ți copilul

Părinții care au serviciu nu pot ști cât efort depun copiii la învățătură. Și când stai acasă e greu să-ți dai seama dacă, în spatele uşilor închise, recapitularea dă roade. Apter spune că părinții ar trebui să-și întrebe copiii ce au făcut în timpul zilei: „Dacă nu progresează suficient, cicăleşte-l în mod constructiv. Stabileşte o perioadă de recapitulare şi desemnează un moment specific al zilei pentru ea. Și dacă, dintr-un anumit motiv, acel moment trebuie schimbat, replanific-o“. Uşor de spus, greu de făcut!

Cum îl ajuți

Dacă nici programarea nu funcționează, există şi alte modalități de a oferi ajutor. De exemplu, servirea regulată de gustări, testarea, explicarea anumitor lucruri sau discutarea anumitor probleme cu copilul. Conform lui Apter, acest lucru e valabil şi pentru elevi, și pentru studenți.Mai presus de orice, susține Apter, este foarte important ca părinții să privească examenele în perspectivă: „Chiar dacă ai un copil care nu se descurcă perfect, aceasta nu înseamnă că suferă de o boală gravă sau incurabilă. Va mai putea profita și de alte ocazii în viitor“.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza