Sidebar: Ce au și ce nu au voie angajații

 
  • Când angajatorul îi interzice salariatului în mod explicit folosirea telefonului, a e-mailului, a internetului și a faxului...
    angajatul nu are voie nici să sune sau să trimită faxuri, nici să scrie sau să primească e-mailuri în interes personal, nici să viziteze site-uri de interes personal sau să descarce programe – nici măcar în timpul pauzei. Angajatorul sau o terță persoană autorizată de acesta este abilitată să supravegheze angajatul, dacă asupra sa planează suspiciuni. Cine încalcă această regulă riscă o amendă sau chiar concedierea. Excepție fac mesajele care au legătură cu serviciul. Salariatului îi este, prin urmare, permis să folosească mijloacele de comunicare ale firmei pentru a transmite familiei că întârzie din cauza orelor suplimentare.
  • Când angajatorul a acceptat dintotdeauna folosirea în scopuri personale a telefonului & co sau o permite în mod explicit...
    salariații se pot folosi de internet, mail, fax și telefon în limite decente. Navigarea excesivă pe internet, descărcarea a nenumărate fișiere sau a materialelor pornografice pe calculatorul de serviciu pot aduce și ele angajatul în pericolul de a primi avertisment sau chiar de a fi concediat. În cazul în care angajatorul permite sau acceptă utilizarea nelimitată în interes propriu, acestuia îi este, de principiu, interzisă controlarea contului de e-mail al angajatului, chiar și în căutarea mailurilor de serviciu, atunci când cel vizat este în concediu medical sau de odihnă – pentru că e posibil ca în mailuri să existe date personale. Iar dacă șeful controlează mailurile sau ascultă telefoanele, se face vinovat de încălcarea legii.
  • Când angajatorul trasează linii orientative pentru utilizarea în scopuri personale a mijloacelor de comunicare...
    salariații trebuie să respecte intervalele de timp și conținut, precum și să accepte în mod explicit controale regulate, ținându-se în mod obligatoriu de normele stabilite. Cine nu este de acord trebuie să renunțe la folosirea în interes personal a mijloacelor de comunicare ale firmei.
Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza