Sidebar: 10 moduri prin care alungi încruntarea

 
  1. Fii mai puțin virtual şi mai mult tridimensional.
    „Dacă există un lucru care diferențiază oamenii fericiți de cei aberant de fericiți este calitatea relațiilor sociale“, spune Todd Kashdan, psiholog la Universitatea George Mason.El spune că și timpul petrecut în compania străinilor îți intensifică senzația de bunăstare. „Râzi mai mult când eşti alături de alți oameni la cinema decât atunci când te uiți la un film acasă.“
  2. 4, 6, 8... pe cine apreciem?
    Întocmirea unei liste de lucruri pentru care suntem recunoscători poate părea un lucru prostesc, dar funcționează. Experții spun că enumerarea lucrurilor bune cu care am fost binecuvântați este poate cel mai folositor lucru pe care îl poți face pentru creșterea coeficientului tău de fericire.
  3. Fă totalul.
    Gândeşte-te că fiecare întâmplare bună din cursul zilei este ca o mărgea pe o ață şi vezi cum se adună. Acest exercițiu simplu te face să te concentrezi chiar şi asupra celor mai mici momente pozitive, cum ar fi un şofer care îți face semn că te lasă să o iei înaintea lui în intersecție sau un e-mail de la un prieten într-o căsuță plină de anunțuri.
  4. Apreciază amintirile, nu lucrurile materiale.
    Dacă ai de ales între, să zicem, o maşină nouă şi o vacanță cu familia, fă-ți bagajele. Chiar şi cea mai atrăgătoare maşină sport devine o rutină plictisitoare după o vreme. Amin-tirea unor momente plăcute alături de prieteni şi cei dragi va dura pentru totdeauna.
  5. Ia partea amuzantă a lucrurilor.
    „Umorul este ca sarea în bucate, amplifică totul“, observă Martin Seligman, doctor. Priveşte reluările emisiunilor clasice care te amuză întotdeauna. Încearcă să zâmbeşti în fața absurdităților vieții. Iar atunci când citeşti glumele din acest număr al revistei, râzi din toată inima.
  6. Evadează în sanctuarul tău lipsit de stres.
    Gândeşte-te la un loc unde te simți mereu calm şi fericit. Atunci când eşti încordat şi trist, evocă în minte acel loc, până la cel mai mic detaliu. Simte mirosul loțiunii de plajă, căldura soarelui, ascultă valurile mării. Gândeşte-te la acest peisaj fericit atunci când îți scade moralul.
  7. Priveşte partea plină a paharului.
    De câte ori este posibil, încearcă să vezi partea bună a lucrurilor. Poate crezi că acum viața ta decurge din ce în ce mai prost. Opreşte-te şi fă o evaluare. Vei vedea că de fapt îți merge destul de bine. Dacă şansele chiar îți sunt împotrivă, citeşte punctul 8.
  8. Descoperă artistul din tine.
    Adu-ți aminte de vremea când aveai timp pentru activități creative. Ai făcut parte dintr-o trupă rock? Scriai poezii? Îți plăcea să meştereşti la maşini? Ții minte cât erai de absorbit şi cum trecea timpul fără să observi? De ce să nu cauți trusa de scule sau vechea chitară? Exprimându-te cu bucurie poți fi mai fericit.
  9. Fă un bine.
    Faptele bune, sunt benefice atât pentru cel care dăruieşte cât şi pentru cel care primeşte.
  10. Trăieşte clipa.
    Decât să aştepți până la sărbătorirea unui eveniment important, de ce să nu o faci chiar azi? Fă un tort pur şi simplu. Scoate pe cineva în oraş la prânz. Cumpără ojă de unghii roz. Fă sex după-amiaza. Închină un toast pentru o zi împlinită. Hai, fii mai fericit!
Vote it up
33
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza