Servește-te cu o masă consistentă în fibre

 

Auzim mereu că o dietă sănătoasă trebuie neapărat să includă și fibre alimentare, iar specialiștii asociază creșterea incidenței unor boli cu scăderea consumului acestora.

Câte fibre alimentare trebuie să consumăm?
„Ar fi necesare circa 30 de grame de fibre sau 10-13 grame la 1.000 de calorii“, spune dr. Nicoleta Mitroi, de la Clinica de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice din Craiova.

La ce sunt bune fibrele?
Fibrele alimentare prezintă un rol profilactic important, un consum scăzut fiind corelat cu apariția unor afecțiuni precum: apendicita, diverticuloza colonică, hernia hiatală, hemoroizii, constipația cronică, neoplasmul de colon, diabetul zaharat, cardiopatia ischemică, obezitatea, litiaza bi-liară.

Principalele surse de fibre
sunt produsele de origine vegetală: fructe, legume, cereale și produse derivate. Există însă și efecte negative ale consumului excesiv de fibre alimentare. În cantitate mare acestea duc la scăderea absorbției unor vitamine și minerale (calciu, iod, zinc) și la creșterea incidenței cancerului gastric.

Sursa: Programul pentru un Stil de Viață Sănătos inițiat de CAN și IAA și realizat cu sprijinul Fundației Pentru o Alimentație Sănătoasă

Vote it up
104
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza