Separarea gemenilor la scoala nu are efecte

Separarea fratilor gemeni la scoala, o dilema destul de frecventa in randul parintilor, nu are niciun impact asupra rezultatelor scolare, potrivit unui studiu olandez publicat.Foto: Reader’s Digest
 

<p>Tinca Polderman de la VU University din Amsterdam, autoarea studiului, a monitorizat 2.003 de perechi de gemeni olandezi nascuti intre 1986 si 1993, pana la varsta de 12 ani. Dintre acestia, 839 perechi erau gemeni monozigoti si 1.164 perechi erau gemeni dizigoti.

La varsta de 12 ani, peste 70% dintre gemeni au studiat in aceeasi clasa in timpul perioadei de scolarizare, 19% au studiat in clase diferite dar paralele, iar 9% au impartit aceeasi clasa doar pentru o anumita perioada de scolarizare.

Nivelul de cunostinte a fost masurat la varsta de 12 ani cu ajutorul testului olandez CITO, care analizeaza mai ales cunostiintele lingvistice si matematice. Cercetatorii nu au remarcat diferente semnificative intre rezultatele celor trei grupuri, indiferent daca era vorba de gemeni monozigoti sau dizigoti, de baieti sau de fete.

Oamenii de stiinta au testat cu aceasta ocazie un esantion mai mic de voluntari, pentru a vedea daca gemenii din aceeasi clasa prezentau o tendinta mai pronuntata decat ceilalti participanti de a avea aceiasi prieteni. Cercetatorii au aflat ca lucrurile stau intr-adevar astfel, insa acest rezultat nu este deloc surprinzator, deoarece camaraderia din scoala primara se bazeaza in principal pe apartenenta la aceeasi clasa.

"Decizia de separare a gemenilor ar trebui luata de catre profesori, de catre parinti si de catre copii, in functie de caracteristicile fiecarei perechi de gemeni", au concluzionat cercetatorii olandezi.</p>

Vote it up
105
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza