Salata risi bisi cu sunca

Preparata din legume crocante, sunca slaba si verdeturi proaspete si aromate, aceasta salata este indeajuns de satioasa ca sa fie, in sine, un fel principal. Este o mancare hranitoare si gustoasa, ideala pentru a fi consumata al fresco, in gradina sau la picnic, intr-o zi calda de vara.
 



Ingrediente: 340 g
amestec de orez basmati si orez salbatic, 600 ml apa clocotita


150 g mazare fina, congelata,
200 g sunca slaba fiarta, curatata de grasime si taiata fasiute, 3 tulpini de
telina taiate rondele, 1 ceapa rosie feliata subtire, 3 linguri patrunjel
tocat, 2 linguri menta proaspata tocata, 1 andiva, frunzele separate



100 g salata radicchio
taiata
  subtire, sare si piper, pentru
dressingul de portocale proaspete: 6 linguri suc de portocale, 3 linguri ulei
de masline extra virgin, 2 lingurite mustar de Dijon.


Preparare:
Se pune
orezul intr-o oala, iar peste el se toarna apa clocotita. Se da in clocot, apoi
se micsoreaza flacara, se acopera oala si se fierbe incet, circa 15 minute, sau
conform instructiunilor de pe ambalaj, pana ce orezul este fraged si toata apa
a fost absorbita. Se transfera orezul intr-un castron mare si se amesteca cu
mazarea; se lasa apoi sa se raceasca. Se adauga sunca, telina, ceapa,
patrunjelul si menta si se amesteca bine. Se combina ingredientele pentru dressing,
se adauga in castron si se amesteca salata pana ce se omogenizeaza. Se
asezoneaza cu sare si piper, dupa gust. Se pun deoparte cateva frunze intregi
de andiva, pentru ornat, apoi se taie restul fasiute fine. Se serveste salata
de orez si mazare impreuna cu fasiutele de andiva si radicchio, pe farfurii
individuale, garnisite cu frunze intregi de andive.


Timp de preparare:
25 de
minute, plus racirea

Se obtin 6 portii.

Fiecare portie contine 327 kcal; 13 g proteine; 8 g grasimi
(din care 1 g grasimi saturate); 52 g carbohi­drati (din care 4 g zahar); 2 g
fibre.

Avantaje:

- Radicchio, un membru al
familiei cicoarei, are frunze de culoare rosie cu alb, strans impachetate. Pigmentul
rosu arata continutul mare de beta-caroten si de fitochimicale anticancer al
acestei plante.

- Folosind sucul de portocale
ca baza pentru dressing in loc de otet simplu, se ajunge la folosirea unei
cantitati de ulei mai mici. De asemenea, creste continutul de vitamina C al
mancarii.

- Combinatia de sunca slaba,
orez si mazare acopera aproape jumatate din necesarul zilnic de proteine al
unei femei adulte.

Cateva idei:

- Pentru a prepara o salata
risi bisi cu porumb dulce, se fierb 250 g orez brun intr-o cantitate dubla de
bulion de legume clocotit, timp de 35 de minute, sau pana ce se face fraged. Se
scurge, daca e necesar, apoi se pune deoparte. Se incing 2 lingurite de ulei de
masline extra virgin intr-o craticioara si se soteaza 1 ardei gras rosu,
curatat de seminte si taiat bucatele, la foc iute, timp de 4 minute, pana ce
incepe sa se rumeneasca. Se lasa sa se raceasca. Se fierb 100 g fasole verde
subtire, taiata bucati de 2-3 cm, in apa clocotita, timp de 4 minute. Se scurge
si se raceste in apa rece. Se toaca 6 cepe verzi si se pun intr-un castron
impreuna cu orezul, ardeiul gras si fasolea verde, dupa care se adauga o cutie
de boabe de porumb, circa 200 g si o cutie de fasole rosie boabe, ambele bine
scurse si clatite. Se amesteca impreuna 2 linguri otet balsamic, 2 linguri ulei
de masline extra virgin, 2 lingurite mustar boabe, 1/2 lingurita miere si sare
si piper, dupa gust. Se adauga acest dressing la salata impreuna cu 3 linguri
patrunjel tocat; se amesteca totul cat mai bine.

Vote it up
182
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza