Salade nicoise

Se serveste cu bagheta calda frantuzeasca, pe care sa o poti inmuia in sos.
 



Ingrediente:
1 felie
groasa de pulpa de vita curatata de grasime (340 g), piper negru macinat
grosier, 1/2 lingurita ierburi de Provence, 500 g cartofi noi, 200 g fasole
verde frantuzeasca curatata, 200 g boabe de fasole verde proaspete sau
congelate, 200 g rosii cherry taiate in jumatate, 100 g amestec de masline
verzi si negre curatate de samburi, 2 linguri frunze de chives maruntite, 3
linguri patrunjel tocat, 100 g frunze de spanac tanar, 3 laptuci mici, frunzele
separate; pentru vinegreta de mustar: 2 linguri ulei de masline extra virgin, 1
lingura otet de vin rosu, 2 lingurite mustar de Dijon, sare si piper negru.


Preparare:
Se sterge
felia de carne cu prosoape de hartie. Se asezoneaza pe ambele parti cu piper si
verdeturi aromate uscate. Se lasa deoparte. Se pun cartofii intr-o oala cu apa
clocotita si se fierb 10 minute. Se adauga fasolea frantuzeasca si cea boabe si
se fierb inca 5 minute, pana ce legumele sunt al dente. Se scurge printr-o sita
si se clateste cu apa rece. Se pun cartofii si fasolea intr-un castron mare si
se adauga rosiile, maslinele, arpagicul si patrunjelul. Se pune amestecul
deoparte. Se incinge un gratar de fonta sau o tigaie teflonata. Se frige carnea
timp de 2 1/2 minute pe fiecare parte. Asa va fi in sange; se frige mai mult
timp daca se doreste a fi mai bine facuta. Se pune apoi pe o farfurie si se
lasa sa stea 5 minute. Intre timp, se pun ingredientele de la dressing intr-un
borcan cu capac, impreuna cu 2 linguri de apa, si se asezoneaza cu sare si
piper, dupa gust. Se scutura borcanul ca ingredientele sa se amestece bine. Se
taie carnea in fasiute de 1/2 cm latime si se adauga la legume. Se toarna
deasupra sucul lasat de carne pe farfurie si dressingul, dupa care se amesteca
salata cu grija. Se aranjeaza frunzele de spanac si de laptuca intr-un castron
mare de salata sau pe un platou mare. Se pune deasupra lor salata si se
serveste imediat.


Timp de preparare:
45-50 de
minute

Se obtin 4 portii.


Fiecare
portie contine

612 kcal, 37 g proteine, 17 g grasimi (din care 4 g grasimi
saturate), 84 g carbohi­drati (din care 8 g zahar), 10 g fibre.

Avantaje:

- Cartofii sunt o sursa
clasica de carbohidrati cu amidon, in masa de zi cu zi. Metodele de preparare
fac continutul de fibre sa difere foarte mult: cartofii noi gatiti in coaja
ofera cu o treime mai multe fibre decat cei curatati de coaja. Gatitul
cartofilor in coaja pastreaza si substantele nutritive care se gasesc chiar sub
aceasta.

- Fasolea verde merge foarte
bine cu carnea de vita si are un aport substantial la continutul de fibre al
mancarii.

- Patrunjelul a fost apreciat
mult timp ca esential pentru reimprospatarea respiratiei, mai ales cand este
mancat crud, cu sau dupa o mancare ce contine usturoi. Patrunjelul este insa si
hranitor, fiind o sursa buna de folati, fier si vitamina C.

Cateva idei:

- Carnea de vitel si cea de
pui pot fi si ele folosite in aceasta reteta. Se inlocuieste carnea de vita cu
300 g escalop de vitel taiat subtire, fript pe gratar timp de 2-2 1/2 minute,
sau 300 g cubulete de carne de pui fripta (fara piele).

- In loc de fasole verde
boabe se pot folosi 2 avocado curatati de piele si de samburi si taiati
cubulete.

Vote it up
152
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza