Rulouri de miel cu prune

Umplute cu legume crocante si felii de fructe suculente, sunt la fel de bune atat fierbinti, cat si la temperatura camerei. Se servesc alaturi de un castronel cu feliute subtiri de castravete.
 



Ingrediente:
500 g
muschi de miel curatat de grasime, 1 1/2 lingura sos de soia, 6 cepe verzi, 1/4
castravete (150 g), 6 prune rosii dulci (340 g in total), 16 frunze mari de
salata crocanta, 16 foi de hartie de orez; pentru sosul de susan: 5 lingurite
ulei de susan, 1 lingura radacina de ghimbir proaspat, data prin razatoare, 1/2
lingura seminte de susan, 2 lingurite sos de soia, 1 lingurita zahar tos.


Preparare:
Se
prepara mai intai sosul. Se pun toate ingredientele intr-un borcan cu capac si
se agita bine de tot. Se pune apoi deoparte. Se taie fiecare fileu de miel pe
lungime, in trei parti, apoi fiecare treime se taie fasiute lungi si subtiri. Se
amesteca intr-un castron, impreuna cu sosul de soia, si se pun deoparte. Se
taie ceapa verde in jumatate, pe lungime, apoi se toaca fin de tot. Se
pastreaza putina pentru ornat, iar restul se asaza pe un platou mare. Se taie
castravetele in jumatate, pe lungime, si se curata de seminte scobindu-l cu o
lingurita, apoi se feliaza jumatatile obtinandu-se semilune subtiri. Se adauga
pe platou. Se taie prunele in jumatate si se scot samburii. Se taie apoi felii
lungi si sub­tiri. Se pun pe platou langa ceapa si castravete. Se spala si se
sterg foile de salata, dupa care se scot nervurile din mijloc. Se pun deoparte
16 foi destul de mari ca sa acopere centrul foilor de hartie de orez. Se taie
fasiute subtiri restul de foi de salata si se adauga pe platoul cu legume si
prune. Se incinge o tigaie teflonata la foc me­diu. Se adauga jumatate din
fasiutele de carne si se prajesc, amestecand continuu, timp de 3-5 minute, pana
ce carnea este gatita cat preferati. Folosind o spumiera, se transfera carnea
pe o farfurie. Se repeta ope­ra­tiunea cu restul de carne. Se pastreaza la cald
carnea prajita. Se pune 1 cm de apa fierbinte intr-un vas indeajuns de mare ca
sa cuprinda hartiile de orez.
Se asaza pe
suprafata de lucru un servet de bucatarie curat. Lucrand cu o hartie de orez o
data, se cufunda in apa timp de 20-25 de secunde, cat sa se inmoaie, apoi se
asaza pe servetul de bucatarie si se sterge. Se pune imediat o foaie de salata
in centrul ei, peste aceasta se pune o lingura de feliute de carne, apoi putina
ceapa verde, castravete, pere si fasiute de salata. Se impaturesc laturile
hartiei de orez, apoi se ruleaza. Se repeta operatia pentru toate cele 16
rulouri. Se scutura sosul, apoi se toarna intr-un castronel mic. Se aranjeaza
rulourile pe un platou si se presara cu restul de ceapa verde. Se servesc
alaturi de sos.


Timp de preparare si gatit:
35
de minute

Se obtin 4 portii (16 rulouri).

Fiecare portie contine 360 kcal; 26 g proteine; 22 g grasimi
(din care 9 g grasimi saturate); 15 g carbohi­drati (din care 9 g zahar); 3 g
fibre.

Avantaje:

- Desi carnea de miel are
tendinta sa fie mai grasa decat celelalte tipuri de carne, noile metode de
crestere si tehnicile folosite de macelari au facut ca doar o treime din
continutul de grasime de acum 20 de ani sa se regaseasca in carnea
comercializata astazi. Cea mai mare parte a grasimii este mononesaturata, ceea
ce este o veste buna pentru o inima sanatoasa.

- Prunele contin cantitati
semnificative de fibre si beta-caroten.

Cateva idei:

- Aceasta reteta este o
metoda buna de a refolosi resturile de carne fripta de miel, vita sau porc. Taiati
carnea fasiute subtiri.

- In loc de castravete si
prune se pot folosi morcovi si dovlecei dati prin razatoare, cate 300 g
fiecare.

- Alte vegetale pline de
vitamine ce pot fi fo­lo­site atat cu carnea de miel, cat si cu cele de vita
sau porc, ar fi ardeii grasi taiati fasiute sub­tiri, mugurii de fasole,
alfalfa, mazarea si fe­liile subtiri de ciupercute champignon sau enoki.

- Presarati peste umplutura
frunze proaspete tocate de coriandru, chives sau patrunjel, inainte de a le
rula in hartia de orez.

- Castanele de apa din
conserva, bine scurse
  si tocate,
imbunatatesc textura umpluturii.

- Feliutele reci de mango sau
papaya pot inlocui prunele.

- Ghimbirul tocat, care se
poate cumpara din magazinele alimentare cu profil japonez si din unele
supermarketuri, poate inlocui si prunele, pentru a obtine un gust deosebit, mai
picant.

- Cei ce doresc un gust mai
puternic, pot intinde putina pasta wasabi (hrean japonez) pe fiecare foaie de
salata.

- Ca sa preparati sosul
foarte rapid, se poate folosi sos de prune la sticla.

- Daca doriti ca sosul sa fie
picant, adaugati un praf de ardei iute uscat si pisat.

Vote it up
130
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza