Rosul sporeste atentia la detalii, albastrul stimuleaza creativitatea

Aceste constatari se aplica in publicitate, avertismentele inscrise pe ambalajele medicale si, mai ales, in designul birourilor si claselor de studiu, spune prof. Rui Juliet Zhu, coordonator al studiului.
 

Culoarea rosu sporeste atentia la
detalii si ajuta la memorare, iar culoarea albastru incurajeaza creativitatea,
sustin cercetatorii de la Universitatea British Columbia din Canada. Aceste
constatari se aplica in publicitate, avertismentele inscrise pe ambalajele
medicale si, mai ales, in designul birourilor si claselor de studiu, spune
prof. Rui Juliet Zhu, coordonator al studiului.

Specialistul recomanda ca
produsele folosite de departamentele de creatie ale companiilor de marketing sa
fie albastre, iar sesiunile de brainstorming sa aiba loc in camere cu pereti
albastri. Folosirea culorii rosu in publicitate va indemna clientii sa devina
mai atenti asupra detaliilor produsului. Cercetarea s-a desfasurat in sase
etape, la care au participat 600 de studenti care lucrau pe calculatoare ale
caror monitoare aveau culorile de fundal setate in nuante de albastru, rosu sau
alb.

Studentii au avut performante
semnificativ mai bune sau mai proaste, in ceea ce priveste creativitatea sau
atentia la detalii, in functie de culoare, a declarat prof. Zhu. Cercetatoarea
canadiana a declarat ca utilizarea culorii rosu poate imbunatati performantele
obtinute in timpul activitatilor care necesita vigilenta, deoarece oamenii o
asociaza cu semnalele de oprire, cu cele de urgenta, cu ambulantele si cu
pericolul. Culoarea albastru stimuleaza creativitatea, deoarece oamenii il
asociaza cu "oceanul, cerul, libertatea, spatiile deschise si cu starea de pace
si de liniste", a explicat Zhu. Un mediu linistit "ii determina pe oameni sa
adopte un comportament de explorare si le imbunatateste creativitatea", a
adaugat aceasta.



Sursa: Gandul


Vote it up
137
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza