Rinichi prajiti rapid

Este un mod delicios de a gati rinichii in mod oriental. Daca iti plac gusturile robuste, aceasta reteta va va incanta.
 


Ingrediente: 125 g taitei chinezesti subtiri cu ou,
160 g rinichi de vitel, 4 linguri sos de fasole soia neagra, 1 lingura ulei de
floarea-soarelui, 1 ceapa rosie mica, injumatatita pe lungime si taiata apoi
felii subtiri, 1 ardei gras galben curatat de seminte taiat rondele, 1 ardei
iute rosu mic curatat de seminte si tocat marunt, 5 cm bucata de ghimbir
proaspat tocat marunt, 2 catei de usturoi tocati marunt, 250 g muguri de fasole
soia, 300 g varza pak choy taiata bucati de 2 cm, 50 g ruccola, 2 linguri sos
de soia, sau dupa gust, sare si piper, 2 linguri seminte de susan prajite
pentru ornat.



Preparare: Se fierb taiteii timp de 3 minute, intr-o
oala cu apa clocotita, sau se inmoaie si se gatesc conform instructiunilor de
pe ambalaj. Se scurg si se pun deoparte. Se taie rinichii bucati de 2,5 cm,
urmand linia lobilor si indepartand grasimea si membranele. Se dilueaza sosul
de fasole neagra cu 2 linguri de apa si se pune deoparte. Se incinge 1 lingura
de ulei intr-o tigaie teflonata, la foc mediu. Se adauga
  rinichii si se prajesc la foc iute,
amestecand continuu, timp de 3 minute, pana ce se rumenesc uniform. Se adauga 1
1/2 lingura de mixtura de sos de fasole neagra si se amesteca bine. Se ia
tigaia de pe foc si se pastreaza fierbinte.

Se incinge bine un wok sau o tigaie mare, se adauga
restul de ulei si se scutura vasul pentru ca acesta sa-l acopere in mod
uniform. Se adauga ceapa, ardeiul gras, ardeiul iute, ghimbirul si usturoiul si
se prajesc rapid 1 minut. Se adauga taiteii, mugurii de fasole, pak choy si
ruccola. Se stropesc cu 2 linguri de apa si se continua gatitul inca 5 minute. Vegetalele
trebuie sa fie crocante, iar verdeata moale. Se adauga restul de mixtura de sos
de fasole soia neagra, sosul de soia si rinichii. Se amesteca bine de tot, apoi
se potriveste de sare si piper si se mai adauga sos de soia, daca se doreste. Se
servesc rinichii imediat, presarati cu seminte de susan.


Timp de preparare: 20-25 de minute

Se obtin 2 portii.

Fiecare
portie contine 630 kcal; 26 g proteine; 25 g grasimi (din care 4,5 g grasimi
saturate); 72 g carbohi­drati (din care 23 g zahar); 12 g fibre.


Cateva idei:


- Se pot folosi rinichi de miel in locul celor de
vitel. Se taie in jumatate transversal si se indeparteaza membranele si
grasimea, facand incizii in forma de V, apoi se taie fiecare jumatate in 8
bucati.

- In loc de rinichi se pot folosi 200 g muschi file de
porc sau piept de pui dezosat, fara piele, taiat fasii subtiri.

- Se poate inlocui varza pak choy cu choy sum sau cu
florete foarte mici de broccoli.

- Ca sa economisiti timp, puteti folosi 2 pachete
vidate de taitei chinezesti gata preparati, circa 150 g fiecare, in locul celor
care trebuie fierti.


Avantaje:


Rinichii sunt o excelenta sursa de fier si proteine;
au de asemenea un aport insemnat de seleniu, un mineral ce actioneaza ca
antioxidant, protejand celulele de actiunea daunatoare a radicalilor liberi. Seleniul
mai joaca un rol major si in mentinerea sanatatii pielii si parului si este
important pentru fertilitate.

Vote it up
184
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza