Pui japonez

Bazata pe fondue in stil japonez, in care alimentele sunt preparate la masa intr-o ciorba aromata, aceasta mancare este consistenta.
 



Ingrediente:
225 g taitei subtiri de orez, 600
ml supa de pui (preferabil facuta in casa), 550 g piept de pui fara piele,
dezosat, taiat felii subtiri, 225 g morcovi taiati felii, 200 g pastai de
mazare tanara, 1 conserva muguri de bambus taiati felii, circa 220 g, scursi,
125 g ciuperci shiitake taiate felii, 115 g varza chinezeasca tocata, pentru
sos ponzu: 3 linguri mirin (vin dulce de orez), sucul de la 1 lamaie, sucul de
la 1 1/2 chitre, 3 linguri otet de orez, 90 ml sos de soia dark.


Preparare:
Sosul ponzu se poate prepara
inainte cu o zi sau mai multe. Se toarna mirin intr-o craticioara, se pune la
fiert la foc mare si se fierbe 30 de secunde astfel incat sa se evapore
alcoolul. In sosul ramas se amesteca ingredientele si se iau de pe foc. Se
toarna intr-un vas, se acopera si se lasa deoparte. Se pun taiteii intr-un
castron si se toarna apa rece cat sa-i acopere. Se lasa la muiat 10 minute,
apoi se scurg si se lasa deoparte. Se pune bulionul de pui la fiert intr-o
caserola mare rezistenta la foc. Cand clocoteste se face focul mic, astfel
incat sa fiarba incet, apoi se adauga bucatile de pui si se fierb 10 minute. Se
adauga morcovii si, dupa ce incep sa fiarba incet, se mai fierb 5 minute. Se
adauga pastaile de mazarea si mugurii de bambus si se mai fierb incet 2-3
minute. Se adauga ciupercile si varza chinezeasca, se aduc din nou la fiert si
se fierb incet 2-3 minute. In sfarsit, se adauga taiteii de orez, se aduc din
nou la fiert si se fierb 2-3 minute sau pana cand taiteii sunt fierbinti. Se
imparte sosul ponzu in 4 castronele. Se pune mancarea in boluri calde. Se
serveste imediat, oferind sosul ponzu odata cu tocanita, astfel incat bucatile
de marimea unei inghitituri sa poate fi muiate in sos inainte de a le manca.


Timp de preparare:
15 minute plus 10 minute pentru
muiat


Timp de gatit:
circa 30 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine: 500 kcal; 38 g proteine; 7 g grasimi (din care 2 g grasimi
saturate); 60 g carbohidrati (din care 7 g zahar); 4 g fibre.

Cateva idei:

- Varza
chinezeasca poate fi inlocuita cu frunzele de la o legatura de nasturel si 115 g

frunze
fragede de spanac.

- In
aceasta mancare merge foarte bine tofu, obtinandu-se o mancare vegetariana. Se
inlocuieste puiul cu 450 g de tofu tare, taiat in cuburi de 3,5 cm, adaugandu-l
odata cu morcovii si se foloseste bulion de legume.

- Pentru o
mancare japoneza cu pesti si fructe de mare, in loc de pui se folosesc 450 g de
bucati de peste alb tare, cum este codul sau platica de mare si, la pasul 2,
timpul de fierbere se reduce la 5 minute. Se foloseste bulion de peste si,
odata cu ciupercile, se adauga 12 creveti mari cruzi, curatati.

- In loc de
pui, caserola se face cu 450 g file de vita si se foloseste bulion de vita.
Carnea de vita se fierbe incet 5 minute inainte de a adauga morcovii.

Avantaje:

- Pastaile
de mazare tanara sunt o sursa excelenta de vitamina C si mai furnizeaza
beta-caroten, potasiu si fibre.

- Sosul de
soia este un condiment popular in bucataria orientala. Este un sos concentrat
de sodiu, astfel, ca sosul din aceasta mancare se dilueaza cu suc proaspat de
citrice, vin de orez si otet de orez.

Vote it up
446
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza