Pui cu lamaie in stil chinezesc

Sosul aromat de lamaie asezonat cu putin susan are un gust grozav impreuna cu puiul fraged si legumele orientale crocante.
 


Ingrediente:
1 lingura ulei de floarea-soarelui,
425 g piept de pui fara piele dezosat taiat felii, 1 ceapa taiata in doua apoi
taiata felii subtiri, 1 ardei gras verde mare fara seminte, taiat in fasii
subtiri, 1 catel de usturoi tocat, 1 lingura radacina proaspata de ghimbir
tocata marunt, 2 morcovi mari taiati oblic felii subtiri, 1 conserva castane de
apa, circa 220 g, scurse si taiate felii, 300 ml bulion de pui, preferabil de
casa, 3 linguri vin de Xeres sec, 2 linguri faina de porumb, 2 lingurite zahar
tos, 3 linguri sos de soia deschis, 1 lingura ulei de susan copt, coaja rasa de
la 2 lamai mari, sucul de la 1 lamaie, 150 g fasole verde fina taiata in bucati
de 5 cm lungime, 225 g muguri de fasole.


Preparare:

Se incinge uleiul de floarea-soarelui intr-o caserola rezistenta la foc. Se
adauga puiul si se prajeste circa 1 minut sau pana cand carnea devine alba. Se
adauga ceapa, ardeiul, usturoiul si ghimbirul si se prajesc la foc potrivit,
amestecand des, 5-6 minute sau pana cand ceapa s-a muiat dar nu s-a rumenit. Se
adauga morcovii si castanele de apa. Se toarna bulionul si vinul de Xeres si se
fierb incet, dar sa nu clocoteasca. Se acopera si se fierb 10 minute,
amestecand din cand in cand. Intre timp, se amesteca faina de porumb, zaharul,
sosul de soia, uleiul de susan si sucul de lamaie astfel incat sa se obtina o
pasta uniforma. Se pune amestecul de faina de porumb in caserola, amestecand
continuu. Cand fierb se adauga fasolea verde, se acopera caserola si se fierb
incet 2 minute. Se adauga mugurii de fasole si se mai fierb inca 2 minute. Se
serveste imediat, inainte ca mugurii de fasole sa se moaie.


Timp de
preparare:

25 minute


Timp de
gatit:

circa 25 de minute

Se obtin 4
portii.


Fiecare portie contine:
320 kcal; 27 g proteine; 12 g
grasimi (din care 2,5 g grasimi saturate); 24 g carbohidrati (din care 15 g
zahar); 4 g fibre.

Avantaje:

- Mugurii de fasole si semintele sunt bogate in
vitamine B si C.

- Castanele de apa din conserva sunt usoare si
crocante. Amestecate cu alte legume, pot ajuta la inmultirea unei cantitati
modeste de pui sau alta carne, pentru a obtine o masa consistenta. De asemenea,
contribuie cu cantitati mici de fosfor si potasiu.

Cateva idei:

- In aceasta caserola sunt bune ciupercile shiitake
proaspete - se adauga 100 g de ciuperci taiate felii odata cu fasolea verde,
asa incat sa fie doar putin fierte.

- In loc de castane de apa, incercati 200 g de varfuri
de porumb si in loc de muguri de fasole, 200 g de varza chinezeasca tanara. Cu
acest amestec de legume este bun putin ardei iute, asa ca in etapa 1, odata cu
legumele, se adauga 1 ardei iute verde proaspat, fara seminte, tocat.

- Aceasta este o reteta buna pentru peste cu carnea
tare, cum este pestele spada. Se taie pestele bucati si se adauga in caserola
la pasul 2, impreuna cu morcovii si castanele de apa.

Vote it up
159
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza