Produse de post care ascund in compozitie ingrediente „de dulce”

Medicii atrag atentia ca, in anumite produse considerate a fi de post, se gasesc ingrediente "de dulce". Este vorba despre produsele din soia, care pot contine ingrediente de origine animala. "Exista unele tipuri de cascaval produs din soia care contin cazeina (proteina din lapte care contribuie la coagularea acestuia, constituind cel mai important component al branzeturilor - n.r.). Acest produs, desi este fabricat din soia, nu mai poate fi considerat de post", atrage atentia prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.
 

<p>Specialistul spune ca pentru a ne feri de aceste produse, singura solutie este de a verifica eticheta. Ingrediente precum "cazeina", "praf de ou", "derivat de ou", "zer", "praf de zer" nu trebuie sa se regaseasca pe eticheta produselor de post, atentioneaza prof. Mencinicopschi.

In ceea ce priveste produsele de post fabricate din soia, specialistii atrag atentia ca acestea nu sunt tocmai recomandate. "In nici un caz nu trebuie sa mancam zilnic astfel de produse. Desi sunt fabricate din soia, aceasta este modificata genetic si combinata cu multi aditivi alimentari, respectiv E-uri, pentru ca produsul finit sa semene, atat din punct de vedere al gustului, al mirosului, cat si al culorii, cu alimentul pe care il "imita" - salam, parizer, pateu, crenvurste, cascaval", atrage atentia Livia Nena, biolog nutritionist.

"Dintre toate aceste produse din soia, cea mai sanatoasa este branza tofu. Evident, singura conditie este ca soia sa nu fie modificata genetic", precizeaza prof. Mencinicopschi. Dupa tofu, pe locul urmator se afla laptele de soia. "Acesta se poate bea zilnic, avand in vedere ca el este consumat si de catre persoanele cu intoleranta la lactoza", apreciaza biologul Nena.

"Pateul din soia contine multi aditivi, la fel ca si cel animal, de altfel. La fel este si salamul sau crenvurstii de post", subliniaza prof. Mencinicopschi. Snitelul, in afara E-urilor continute, este si prajit in ulei, iar cascavalul ne poate intinde o mare capcana, din cauza ingredientelor " de dulce", pe care le contine uneori, ne atentioneaza medicul. Potrivit specialistilor, cel mai bun mod de a consuma soia este acela de a o prepara acasa, traditional, la cuptor.

In perioada postului, proteinele necesare bunei functionari a organismului ni le putem furniza din mazare, fasole, soia nemodificata genetic si masline, spune biologul Nena. "Semintele de floarea-soarelui, de dovleac, nucile, migdalele, arahidele, alunele de padure contin de trei ori mai mule proteine decat carnea, pentru ca unele dintre ele ajuta la producerea uleiurilor", precizeaza dr. Virgiliu Stroescu, medic endocrinolog la Policlinica Iancului.

Potrivit patronatelor din industria carnii, in prima si ultima saptamana a postului, piata produselor din soia inregistreaza cresteri. "In primele zile de post, vanzarile la aceste produse cresc cu aproximativ 10-25%", apreciaza Sorin Minea, presedintele Romalimenta.</p>

Vote it up
107
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza