Porc cu 5 condimente

Se prepara rapid si sanatos, la wok (metoda stir-fry): in produsul finit se regaseste cea mai mare parte a vitaminelor si mineralelor din alimente.
 


Ingrediente: 400 g muschi file de porc curatat de
grasime, 250 g taitei cu ou chinezesti de grosime medie, 1 lingura ulei de
floarea-soarelui, 1 ceapa mare tocata marunt, 1 catel mare de usturoi zdrobit,
1 lingura amestec chinezesc de 5 condimente, 300 g mazare verde tanara, 2 ardei
grasi rosii (sau 1 rosu si 1 galben sau portocaliu) curatati de seminte si
taiati rondele, 120 ml bulion fierbinte de legume, sare si piper, frunze
proaspete de coriandru.


Preparare: Se taie muschiul de porc transversal, in
felii de 5 mm grosime, apoi fiecare felie se taie fasiute de 5 mm latime. Se
acopera carnea si se pune deoparte. Se fierb taiteii intr-o oala cu apa
clocotita, timp de 4 minute sau conform instructiunilor de pe ambalaj. Se scurg
taiteii bine de tot si se pun deoparte. Cat timp fierb taiteii, se incinge un
wok sau o tigaie mare, la foc iute. Se adauga uleiul si se inclina vasul ca
uleiul sa-l acopere cu un strat uniform, apoi se adauga ceapa si usturoiul si
se prajesc, amestecand, timp de 1 minut. Se adauga amestecul chinezesc de 5
condimente si se prajeste totul inca 1 minut. Se adauga in wok fasiutele de
carne si se prajesc 3 minute. Se adauga mazarea si ardeii si se prajesc rapid 2
minute. Se toarna bulionul in wok, se amesteca bine si se da totul in clocot. Se
adauga taiteii, se amesteca timp de 2-3 minute astfel ca mixtura sa fie cat mai
omogena. Se asezoneaza mancarea dupa gust si se serveste imediat, presarata cu
frunze de coriandru.


Timp de preparare: 30 de minute

Se obtin 4 portii.

Fiecare
portie contine 467 kcal; 34 g proteine; 13 g grasimi (din care 3 g grasimi saturate);
58 g carbohi­drati (din care 12 g zahar); 6 g fibre.


Cateva idei:


- Pentru a reduce si mai mult cantitatea de grasime,
foloseste doar 250 g carne de porc si 250 g tofu tare. Se scurge tofu bine si
se taie cubulete cu latura de 2,5 cm, apoi se adauga la pasul 5 impreuna cu
mazarea si ardeii. Se adauga 2 linguri de sos de soia light impreuna cu
bulionul.

- Pentru o mancare vegetariana, inlocuiti carnea de
porc cu 450 g tofu tare, bine scurs si adaugati 140 g florete de broccoli. Tofu
si broccoli se adauga impreuna cu mazarea si ardeii grasi, la pasul 5, iar la
pasul 6, impreuna cu taiteii, se adauga si 75 g muguri de fasole.


Avantaje:


- Ardeii au o pielita ceroasa care ii protejeaza de
oxidare si previne pierderea de vitamina C in timpul stocarii. Ca rezultat,
continutul lor de vitamina C ramane ridicat timp de cateva saptamani dupa ce au
fost recoltati.

- Daca se incinge bine de tot wokul inainte de a
adauga uleiul, nu numai ca se previne lipirea ingredientelor, dar duce la un
necesar de ulei mai redus.

- Taiteii chinezesti cu ou au continut mic de grasimi
si sunt o sursa buna de carbohidrati cu amidon si chiar de proteine. Cand sunt
mancati alaturi de ingrediente bogate in vitamina C, cum ar fi ardeii grasi din
aceasta reteta, organismul este capabil sa absoarba intregul lor continut de
fier.

Vote it up
165
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza