Piramida unei diete sănătoase

 

Ceea ce mănânci îți afectează greutatea, tensiunea, nivelul de glucoză, funcționarea creierului, sănătatea emoțională și sistemul imunitar. De aceea, ce pui zilnic în farfurie are un rol esențial, alături de moștenirea genetică, în a determina dacă vei avea o viață lungă și sănătoasă sau vei face un infarct, un atac cerebral, diabet sau cancer. Iată regulile de bază pentru a avea o dietă sănătoasă:

  • Trebuie să fie bogată în cereale integrale, fructe și legume.
  • Trebuie să fie săracă în grăsimi saturate – cele din carnea grasă și din produsele lactate integrale.
  • Trebuie să furnizeze caloriile necesare, nu în exces.

Pentru a-ți ilustra proporțiile adecvate ale alimentelor, privește piramida din fotografie. La bază sunt cerealele împreună cu fructele și legumele, urmează o cantitate modestă de proteine și apoi doze mici de zahăr și grăsimi. O astfel de alimentație e asociată cu un risc scăzut de afecțiuni majore.

Din volumul „Îngrijiți-vă sănătatea. Combateți îmbătrânirea“, Editura Reader’s Digest

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza