Peste inabusit in stil malaysian

Pentru o mancare cu aroma mai vie, se lasa semintele in ardeiul iute sau se foloseste un ardei Thai foarte iute.
 


Ingrediente:

1 lingura ulei de floarea-soarelui, 4 fire de ceapa verde tocate, 1 ardei iute
rosu cu seminte si taiat felii subtiri, 2 tije de telina taiate felii subtiri,
1 ardei gras rosu, fara seminte si taiat felii subtiri, 1 catel de usturoi
zdrobit, 1/2 lingurita seminte de fenicul, 2 lingurite coriandru macinat, 1/2
lingurita chimion macinat, 1/4 lingurita turmeric, 1 conserva rosii taiate,
circa 230 g, 120 ml lapte de cocos, 300 ml bulion de peste, cumparat congelat
sau facut dintr-un cub de bulion, 2 linguri sos de peste sau sos de soia light,
1 conserva muguri de bambus taiati felii, circa 220 g, scursi, 675 g file gros,
fara piele, de peste alb - merluciu, cod, egrefin sau grenadier albastru -
taiat bucati, 16 creveti tigru cruzi curatati, sucul de la 1/2 chitra; pentru
ornat: 2 fire de ceapa verde, tocate, 1 lingura coriandru proaspat tocat.


Preparare:

Se incinge uleiul intr-o tigaie mare. Se adauga ceapa verde, ardeiul iute,
telina si ardeiul gras si se prajesc la foc iute amestecand constant 5 minute
sau pana cand legumele se moaie usor. Se adauga usturoiul, semintele de
fenicul, coriandrul, chimionul si turmericul si se prajesc 1 minut. Se adauga
rosiile cu sucul lor, laptele de cocos, bulionul si sosul de peste sau de soia.
Se pun la fiert. Cand clocotesc, se face focul mic, se acopera tigaia si se
fierb 5 minute. Se adauga mugurii de bambus, pestele alb si crevetii. Se
acopera din nou si se fierb la foc mic 5-7 minute sau pana cand bucatile de
peste sunt fierte si crevetii au devenit roz. Se adauga sucul de chitra.
Pestele inabusit se serveste imediat, cu ceapa verde si coriandrul proaspat
presarate deasupra.


Timp de preparare:

10 minute


Timp de
gatit:

circa 20 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 330 kcal; 47 g proteine; 10 g grasimi (din care 5 g grasimi
saturate); 7 g carbohidrati (din care 6 g zahar); 2,5 g fibre.

Cateva idei:

- Pentru o masa speciala, in loc de pestele indicat in
reteta principala se poate folosi peste unditar. Dureaza mai mult sa fiarba,
asa ca timpul din etapa 3 se mareste la 12-14 minute.

- In loc de peste se poate folosi pui. Se incinge
uleiul si se rumenesc circa 4 minute pe fiecare parte patru piepti de pui fara
piele, fara oase, taiati in jumatate. Se scot din tigaie. Se adauga legumele si
se moaie ca in etapa 1, apoi se adauga 150 g ciuperci taiate felii si se
prajesc circa 2 minute. Se pune puiul inapoi in tigaie cu usturoiul si
condimentele. Prepararea se termina ca in reteta principala, utilizand bulion
de pui si sos de soia in loc de bulion de peste si sos de peste si se
inlocuiesc mugurii de bambus cu 1 conserva de castane de apa taiate felii,
circa 220 g, scurse.

- Cu aceasta mancare merge bine orezul basmati cu
ceapa. Se moaie o ceapa mica in 15 g de unt. Se adauga 115 g orez basmati, apoi
se toarna 300 ml apa fiarta. Se acopera si se fierb la foc mic circa 10 minute.

- Ca garnitura sunt deliciosi si taiteii prajiti. Se
moaie 250 g taitei cu oua, chinezesti, medii, uscati, amestecand din cand in
cand cu o furculita ca sa se separe taiteii. Se scurg bine taiteii. Intr-un wok
sau o tigaie mare se incing 2 linguri de ulei de susan prajit si se adauga
taiteii. Se amesteca bine 1 minut, apoi se adauga 3 linguri de sos de soia
light si putin coriandru proaspat tocat.

Avantaje:

- Se spune ca feniculul si semintele de fenicul ajuta
digestia si calmeaza crampele stomacale. In India, semintele de fenicul coapte
se mesteca pentru a preveni respiratia urat mirositoare.

- Unele studii au aratat ca ardeii iuti pot ajuta la
reducerea nivelului de colesterol in sange. De asemenea, unele rapoarte
sugereaza ca pot proteja impotriva ulcerului gastric, facand invelisul interior
al stomacului sa secreteze un mucus care captuseste stomacul, protejandu-l de
deteriorarile produse de substante iritante cum sunt aspirina sau alcoolul.

Vote it up
213
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza