Perele, desert ideal pentru supraponderali

Acest fruct este recomandat atat persoanelor care doresc sa slabeasca si sunt la dieta, cat si bolnavilor de diabet, datorita faptului ca para are cel mai scazut indice glicemic dintre toate fructele.
 

"In plus, fibrele solubile din compozitia acesteia previn pofta de
mancare, reduc nivelul colesterolului si senzatia de foame (pentru ca
tranziteaza foarte lent stomacul), para fiind desertul perfect al
supraponderalilor", explica dr. Mihaela Bilic, medic nutritionist.

Aceste fructe sunt recomandate si sportivilor, datorita faptului
ca ele elibereaza hidratii de carbon lent si nu rapid, furnizand astfel energia
necesara oamenilor activi. Pentru asta, medicul ne recomanda sa consumam cu
aproximativ doua ore inainte de efortul fizic.Specialistii spun ca gustul
neutru al acestor fructe le recomanda si in alimentatia sugarilor, pentru ca
ele nu dau niciodata alergii.


Para,
considerata "sora" marului, deoarece face parte din aceeasi familie,
vitaminizeaza si mineralizeaza organismul. De asemenea, ea favorizeaza
eliminarea toxinelor din organism si stimuleaza functiile organelor.


Fructele sunt bogate in
vitamine hidrosolubile, in special C si B, in minerale (potasiu),
fitonutrienti, antioxidanti multe fibre. "O para contine 20% din doza zilnica
de fibre", apreciaza dr. Mihaela Bilic. Fibrele solubile actioneaza asupra
nivelului glicemic si al colesterolului din sange, in timp ce fibrele
insolubile, desi in cantitate mica, maresc volumul bolului alimentar si ii
faciliteaza tranzitul spre intestinul gros, ameliorand astfel constipatia.
Nutritionistul subliniaza insa ca de acest beneficiu se pot bucura doar cei
care consuma fructe proaspete, deoarece fructe stoarse, in speta sucul de
fructe, nu mai contine fibre. Mai mult, sucul de fructe poate sa si ingrase, ca
urmare a cresterii indicelui glicemic. "Un pahar de suc contine numarul de
calorii din trei fructe proaspete", atentioneaza nutritionistul.


Sursa:
Gandul

Vote it up
168
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza