Parintii nu petrec destul timp cu copiii

Unul din doi copii sta cel mult o ora in compania parintilor, potrivit rezultatelor unui studiu comandat de Romtelecom
 

<p>Studiul sta la baza campaniei "Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei", lansata miercuri de companie, prin Fundatia Romtelecom pentru romani, cu sprijinul Asociatiei Telefonul Copilului si al site-ului www.copilul.ro.

Rezultatele studiului au mai aratat ca doar 1 din 4 copii petrece mai mult de 5 ore cu parintii, intr-o zi de weekend. Parintii a 38% dintre cei mici nu se joaca decat rar sau niciodata cu acestia, chiar daca aceasta activitate este cea mai des mentionata intre preocuparile copiilor in relatia cu adultii.

Cele mai importante subiecte pe care copiii doresc sa le discute cu parintii lor sunt scoala (27%), planurile de viitor (10%) si problemele, sentimentele si dorintele (9%). Cei mici vorbesc rar sau niciodata cu parintii despre planurile lor (31%), despre sentimentele pe care le au (26%) sau despre problemele pe care le au (16%).

De asemenea, studiul a aratat ca exista diferente considerabile intre asteptarile copiilor privind activitatile comune pe care si-ar dori sa le aiba cu parintii si ceea ce se intampla de fapt. Astfel, asteptarile care sunt mult mai mari decat experienta reala sunt legate de rezolvarea temelor, excursiile si joaca impreuna.

O analiza comparativa pe regiuni arata faptul ca in Muntenia copiii au cel mai ridicat interes sa discute cu parintii despre scoala, in comparatie cu cei din Moldova sau Transilvania. In plus, studiul a relevat ca mai ales copiii din mediul rural manifesta un interes mai mare decat cei din mediul urban pentru a discuta despre probleme legate de scoala.

O parte dintre copiii care se simt singuri aleg sa apeleze la Asociatia Telefonul Copilului care ofera consiliere celor mici in situatii dificile.

Studiul care a stat la baza campaniei a fost efectuat pe un esantion reprezentativ la nivel national de elevi din clasele I-VIII din mediul urban si rural.

CNA a decis la sfarsitul lui aprilie sa aprobe difuzarea in regim de campanie noncomerciala a spoturilor de promovare a campaniei "60 de minute din 10 080", care are ca scop constientizarea parintilor si profesorilor cu privire la nevoia copiilor de atentie, comunicare si interactiune.

Campania isi propune sa creeze notorietate in randul parintilor si educatorilor/ profesorilor in legatura cu nevoile copiilor de atentie, comunicare si interactiune, fiind in primul rand un demers educational, potrivit unei adrese transmise CNA de Fundatia Romtelecom pentru Romani.

Potrivit adresei, aceasta problema sociala a fost semnalata anul trecut de Asociatia Telefonul Copilului si identificata ulterior printr-un studiu realizat de compania de cercetari de piata Gallup, comandat de Romtelecom.

Pentru campanie vor fi produse trei spoturi video si un spot audio cu o durata de 30 de secunde. Logo-ul campaniei este "Copil, caut timp. De petrecut cu parintii mei".</p>

Vote it up
178
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza