Pâinea, un aliment complex

 

Este greşit să crezi că pâinea te îngraşă. Ea devine „periculoasă“ doar în asociere cu alte alimente precum untul, brânzeturile grase, mezelurile etc. Dar pâinea simplă este un excelent aliment energetic, bogat în vitamina B1, vitamina E şi fibre. În ultimul timp, pe piaţa românească au apărut însă o mulţime de sortimente de pâine mai sănătoasă decât cea albă simplă, dar şi mai scumpă.

Pâinea „Slăbeşti mâncând“
– conţine un amestec de fibre şi proteine vegetale şi e destinată persoanelor supraponderale sau care vor să adopte un stil de viaţă sănătos (se găseşte la Ana Pan, care a semnat un parteneriat cu dr. Gabriela Man, inventatoarea făinii care nu îngraşă)

Pâinea integrală ecologică
– făina se obţine prin măcinarea bobului de grâu în întregime. Este foarte bogată în minerale, fibre, aminoacizi, glucide, lipide etc. E lipsită de E-uri (magazinele Naturalia)

Pâinea Bio
– este făcută din ingrediente atent supravegheate încă din stadiul de culturi (magazinele Mega Image)

Pâinea cu cereale
– conţine mălai, mei, susan, in, orz, ovăz şi e frământată încet pentru a elibera gustul cerealelor moi şi aromate (brutăriile „Paul“)

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza