Oul ajuta la mentinerea greutatii

Oul este un aliment cu un raport scazut de calorii, iar medicii nutritionisti il recomanda in regimurile de slabire. Specialistii spun ca ouale creeaza o senzatie de satietate, iar cu un aliment bogat In proteine, pierzi mai putin muschi si mai multa grasime In timpul unei cure de slabire. In acelasi timp, nutritionistii adauga ca oul ajuta si la mentinerea greutatii. 
 

<p>"Oul contine toti cei opt aminoacizi esentiali si proteine de Inalta calitate. In acest aliment se gasesc toate substantele necesare dezvoltarii copiilor si adolescentilor, precum si mentinerii starii de sanatate a adultilor", spune medicul nutritionist Mihaela Bilic. Mai mult, specialistul completeaza ca oul contine vitaminele A, B, D si E, minerale, precum fosfor, calciu si fier. "Proteinele din ou sunt mai bine folosite de organism decât proteinele din carne datorita bogatiei In minerale si vitamine. Acest aliment este unul dintre putinele surse alimentare de vitamina D, care este necesara pentru absorbtia calciului din alimente si fixarea lui In oase", spune dr. Bilic. Chiar daca cea mai mare parte din vitamina D se produce In organism sub actiunea razelor solare, iar copiii, persoanele In vârsta si femeile Insarcinate au nevoie de cantitati crescute de vitamina D, astfel ca oul este sursa ideala, mai ales ca In scurt timp razele soarelui vor fi acoperite de nori.

"Datorita continutului bogat de vitaminele B6, B12 si folati, oul asigura mentinerea sanatatii sistemului nervos. In plus, protejeaza vasele de sânge prin proprietatile antioxidante conferite de seleniu si vitamina E", adauga medicul nutritionist.
Dr. Mihaela Bilic spune ca, desi este un aliment esential pentru mentinerea sanatatii, oul are si parti rele. Astfel, galbenusul contine mult colesterol, "Insa acesta nu determina cresterea colesterolului sanguin la persoanele sanatoase. Cei care au colesterolul crescut ar fi bine sa nu consume mai mult de un ou pe saptamâna", completeaza medicul.

Specialistul In nutritie recomanda persoanelor sanatoase Intre doua si patru oua pe saptamâna. "Albusul are In medie 15 kilocalorii, iar galbenusul - 75 de kilocalorii. In plus, un ou mai contine 6 grame de grasimi", spune dr. Mihaela Bilic.</p>

Vote it up
106
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza