Opt moduri in care sa combati stresul

Cauzele stresului sunt multiple, de la teama eventualei pierderi a locului de munca, conflictele interpersonale, competitia continua, ambitiile, pana la decesul unei persoane apropiate, problemele zilnice sau lipsa spatiului vital.
 

In conditii de stres, organismul secreta
cortizon si adrenalina, hormoni despre care specialistii spun ca, in trecut,
erau activati doar in caz de pericol. Acum insa, din cauza stresului cotidian,
acestia sunt intr-o continua alerta. Un nivel ridicat al adrenalinei creste
tensiunea arteriala si pune in pericol viata individului.

Pentru a trece mai usor peste stresul de
zi cu zi, tine cont de urmatoarele sfaturi:

1. Redu tigarile. Multe persoane au
tendinta de a fuma mult in conditii de stres, crezand ca nicotina are
capacitatea de a le calma nervii. Nu este deloc adevarat. Tutunul nu face decat
sa inrautateasca lucrurile pe termen lung.

2. Nu bea multa cafea. Studiile au aratat
ca un consum mare de cafea sau de bauturi energizante duce la cresterea
tensiunii, provocand palpitatii.

3. Fa zilnic exercitii fizice. Gimnastica
in sala, acasa sau orice forma de miscare in aer liber scade nivelul
adrenalinei si destreseaza. Cei mai multi oameni au tendinta de a-si rezolva
problemele stand la birou, prin telefon sau prin email, uitand ca unul dintre cei
mai buni anti-depresivi este sportul.

4. Dormi suficient. Grija zilei de maine
provoaca insomnii, ceea ce poate creste nivelul de stres. Pentru un somn
linistit, aerisiti camera si pastrati temperatura in jurul valorii de 18 grade
Celsius.

5. Respira linistit. Tehnicile de
respiratie reduc hiperventilatia, unul dintre simptomele majore ale anxietatii.
Tine-ti respiratia pentru zece secunde, dupa care elibereaza usor aerul
acumulat, numarand pana la trei. Repeta procedeul timp de un minut, iar
presiunea in vasele de sange va scadea simtitor, facandu-te sa te simti mai
bine.

6. Distrage-ti atentia de la propriile
probleme. Cand esti stresat, nu te poti gandi la nimic altceva decat la
propriile probleme. In astfel de situatii, se recomanda sa gasesti orice mijloc
pentru a-ti abate atentia de la griji. Un exemplu in acest sens, foarte
recomandat de psihologi, este sa incerci sa numeri descrescator de la 1.000,
din trei in trei sau din sapte in sapte. Are efect garantat.

7. Calmeaza-te. Evita certurile sau
polemicile prelungite, pentru ca iti ridica tensiunea.

8. Discuta despre ce te preocupa. Sa
povestesti celor apropiati despre problemele care te framanta este o adevarata
usurare. Este foarte posibil ca ei sa nu te poata ajuta, insa, simplul fapt ca
te asculta inseamna foarte mult. In plus, fereste-te de oamenii care te
invidiaza sau care incearca sa iti faca rau.


Sursa:
Evenimentul Zilei

Vote it up
104
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza