Nasi Goreng cu carne de porc

In aceasta reteta indoneziana, orezul este combinat cu bucatele de carne de porc, legume, creveti (toate preparate stir-fry) si fasiute de omleta.
 


Ingrediente:

1,2 litri bulion de pui, 450 g orez cu bob lung, 2 linguri ulei de
floarea-soarelui, 1 ceapa tocata marunt, 2 catei de usturoi zdrobiti, 3 morcovi
tocati marunt, 2 bucati pulpa de porc slaba (circa 340 g in total) fara grasime
si taiate bucatele, 150 g ciupercute feliate, 1 lingurita boia dulce, 1/2
lingurita curcuma, 150 g mazare congelata, 3 linguri ketchup, 2 linguri sos de
soia light, 4 fire de ceapa verde taiate rondele sau fasiute subtiri, 100 g
creveti decorticati si fierti; pentru omleta: 1 ou mare, putin sos de soia, 1
lingurita ulei de floarea-soarelui.


Preparare:

Se da bulionul de pui in clocot intr-o oala mare, se adauga orezul si se fierbe
10-12 minute sau pana cand orezul este al dente si cea mai mare parte a supei a
fost absorbita. Se ia oala de pe foc, se acopera si se pune deoparte. Se
incinge un wok sau o tigaie mare si grea, apoi se adauga uleiul si se inclina
vasul ca acesta sa se intinda uniform. Se adauga apoi ceapa, usturoioul si
morcovii si se prajesc la foc iute, amestecand frecvent (stir-fry) 5 minute,
sau pana cand ceapa se inmoaie. Se adauga bucatelele de carne de porc, se
amesteca si se stir-fry 3 minute, apoi se adauga ciupercutele si se gatesc 2
minute. Se adauga boiaua si curcuma, apoi mazarea, ketchupul si sosul de soia. Se
adauga orezul in wok treptat, amestecand, si se incing ingredientele. Se adauga
atunci ceapa verde si crevetii. Se ia vasul de pe foc si se pastreaza la cald. Pentru
a prepara omleta, se bate oul intr-un castronel impreuna cu sosul de soia si 1
lingura de apa. Se incinge uleiul intr-o tigaie de 18 cm, se toarna mixtura de
ou si se prajeste pana cand apuca sa se solidifice. Se pune omleta pe un fund
de lemn, se ruleaza si se taie fasiute. Cand se serveste mancarea, se pune
amestecul de carne, legume si orez pe un platou cald, iar fasiutele de omleta
se aranjeaza deasupra. Se serveste cu salata verde asezonata cu un sos condimentat
cu ghimbir proaspat.


Timp de
preparare si de gatit:

55 de minute

Se obtin 6
portii.

Fiecare
portie contine 502 kcal; 32 g proteine; 9 g grasimi (din care 2 g grasimi
saturate); 77 g carbohidrati (din care 8 g zahar); 4 g fibre.

O idee:

- Prepara Nasi Goreng cu carne de vita folosind
fasiute de pulpa, curatate de grasime, in loc de carne de porc. La pasul 2, se
stir-fry 1 ardei gras rosu, curatat de seminte si taiat bucatele si 1 ardei
iute rosu, curatat de seminte si taiat bucatele, impreuna cu ceapa si usturoiul
(se omit morcovii). La pasul 3, se adauga 1 lingurita pasta de ansoa cand se
adauga mazarea, ketchupul si sosul de soia. Se inlocuiesc crevetii cu 4 foi
mari de varza, taiate fasiute.

Avantaje:

- Aceasta mancare are un nivel de grasimi foarte
scazut, 60 la suta dintre calorii provenind din carbohidrati - cei mai multi
adusi de orez. Carbohidratii cu amidon sunt cea mai buna sursa de energie caci
se descompun lent si sunt o sursa pe termen lung.


- Atat crevetii, cat si carnea de porc sunt surse bune
de seleniu, un important micronutrient (substanta nutritiva necesara in
cantitati mici).

Seleniul
protejeaza sistemul cardiovascular.

Vote it up
143
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza