NOUL TĂU JOB partea a II-a

 

Reader’s Digest continuă, în acest număr, seria de articole dedicate celor care se află în căutarea unui nou loc de muncă, pe fondul crizei economice globale. După ce, în ediția de mai, am aflat motivele și modalitățile prin care companiile ajung să facă disponibilizări, experții oferind sfaturi despre cum poți atenua șocul pierderii unui loc de muncă și cum te poți lansa în căutarea altuia, luna aceasta facem o analiză a domeniilor în care apar și vor continua să apară joburi.

Pe baza datelor oficiale ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), dar și a informațiilor oferite de mai mulți specialiști în resurse umane, am aflat care sunt, la ora actuală, cele mai „fierbinți“ șapte industrii.

RE: PIERDUT JOB

7 DOMENII „FIERBINȚI“

INGINERIE

E nevoie de ingineri în aproape toate domeniile. Deși ritmul de activitate în construcții a scăzut, statul continuă să implementeze proiecte de infrastructură, oferind de lucru firmelor în domeniu. Astfel, sunt la mare căutare inginerii de căi ferate, drumuri și poduri, dar și cei specializați în construcții civile.

• Inginer constructor

Salariu mediu: 650 euro

Pregătire: studii superioare în construcții

• Manager de proiecte

Salariu mediu: 1.150 euro

Pregătire: experiență în coordonarea de proiecte multiple și de echipe

• Manager producție

Salariu mediu: 1.500 euro

Pregătire: experiență în domeniul producției pe industria vizată, abilități de management, cunoștințe tehnice

SERVICII FINANCIARE

Serviciile din domeniul financiar au un viitor strălucit. Afacerile vor avea nevoie întotdeauna de servicii de contabilitate. Pe de altă parte, analiștii afirmă că, pe măsură ce ne apropiem de jumătatea perioadei de recesiune, va urma un val de preluări şi achiziții de companii. Va exista astfel cerere pentru oamenii cu experiență în managementul acestui tip de procedură

• Contabil Junior

Salariu mediu: 450 euro Pregătire: studii superioare economice, cunoștinte de contabilitate

• Expert contabil

Salariu mediu: 1.000 euro.

Pregătire: experiență de minim trei ani în domeniul contabil, certificare din partea Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România

• Director financiar

Salariu mediu: 2.500 euro

Pregătire: minimum cinci ani de experiență în coordonare de echipe și raportare situații financiare

CONSULTANȚĂ

Excesele făcute de multe companii anul trecut le-a adus pe acestea în situația de a avea nevoie de consultanță externalizată. „A crescut accentul pus pe planificarea bugetelor, pe găsirea variantelor de economisire sau de creștere a profitului, de aici apelarea la servicii de consultanță managerială“, susține Roxana Hoarcă, director HR Reader’s Digest.

• Recruiter

Salariu mediu: 600 euro

Pregătire: studii superioare economice sau psihologice

• Consultant juridic

Salariu mediu: 800 euro

Pregătire: studii superioare juridice, experiență de lucru în cabinet de avocatură, cunoștințe foarte bune în legislație

• Consultant management

Salariu mediu: 2.000 euro

Pregătire: experiență în proiecte de consultanță, salariul depinde de nivelul de pregătire (junior, senior, partner)

IT & C

Aproape că nu există companie care să nu dispună acum de o minimă rețea informatică. „Domeniul a avut o evoluție fulminantă în ultimul an și, în ciuda crizei și a faptului că și-a mai domolit creșterea, e în continuă expansiune“, spune Anca Deleanu, consultant la Catalyst Recruitment Solutions.

• Programator web

Salariu mediu: 1.050 euro

Pregătire: cunoștințe limbaje de programare

• Programator Java

Salariu mediu: 1.150 euro

Pregătire: programare Java, alte limbaje de programare

• Senior Technical Support

Salariu: 1.500 euro

Pregătire: suport tehnic de nivel trei, cunoștinte despre servere, switch-uri, routere, scripting

BPO

În prezent, outsourcing-ul (n.r. : externalizarea serviciilor) este unul dintre domeniile cele mai active din economia românească. „România este mai întâi un generator de outsourcing pentru țările vestice“, afirmă Mihai Manole, executive partner la Perform HR. „Dacă ne uităm la dinamica pieței locurilor de muncă, BPO-urile și call center-ele au rămas printre cei mai dinamici angajatori. Iar această tendință se va păstra în următorii ani, deoarece resursa umană din România rămâne competitivă: salariile sunt încă net inferioare celor vestice, iar nivelul de pregătire teoretică al angajaților români rămâne unul destul de înalt“, susține expertul.

• Asistent achiziții

Salariu: 550 euro

Pregătire: este esențială, cunoașterea a minimum două limbi străine la nivel avansat; studiile superioare în domeniul economic sunt considerate un avantaj

• Team Leader

Salariu: 950 euro

Pregătire: experiență de minimum trei ani în domeniul în care coordonează echipa (contabilitate, achiziții, procese IT), cunoașterea unei limbi străine la nivel fluent, experiență în coordonarea și motivarea echipelor

RE: GĂSIT JOB

• Manager operațiuni

Salariu: 1.500 euro

Pregătire: experiență în coordonare proiecte și echipe complexe de peste 20 de persoane, experiență de lucru în companii multinaționale

ADMINISTRATIV

Fie că vorbim de administrația de stat sau de cea din sistemul privat, joburile din acest domeniu se află încă la mare căutare. O arată datele ANOFM, dar și numărul foarte mare de anunțuri de pe principalele site-uri de profil: bestjobs.ro, ejobs.ro și mojob.ro.

• Secretară

Salariu: 275 euro

Pregătire: cunoștințe minime de gestionare a activităților de protocol, organizare întâlniri/ședințe

• Assistant Manager

Salariu: 500 euro

Pregătire: studii superioare finalizate, experiență pe un post similar de aproximativ un an, cunoștințele de limba engleză sunt considerate un avantaj

• Office Manager

Salariu: 850 de euro

Pregătire: studii superioare finalizate, cunoștințe de contabilitate primară, bugete, cunoașterea unei limbi străine la nivel avansat, cunoștințe în domeniul achizițiilor

FMCG

Companiile din industria bunurilor de larg consum, pe scurt FMCG, reprezintă exemple clare de supraviețuire pe timp de criză, susține Anca Deleanu. „Șansele de instabilitate pentru FMCG sunt mai mici în aceste perioade, mai ales în privința produselor de necesitate zilnică precum alimentele“, spune Mădălina Uceanu, executiv director AIMS Human Capital România.

• Agent de vânzări

Salariu mediu: 650 euro

Pregătire: experiență în vânzări, minimă cunoaștere a clienților din retail, studii medii, permis de conducere

• Key Account Manager

Salariu mediu: 1.500 euro

Pregătire: studii superioare economice, experiență în negocierea contractelor, permis de conducere, cunoștințe informatice

• Brand Manager

Salariu mediu: 2.500 euro

Pregătire: studii superioare economice, experiență în implementarea acțiunilor de BTL/ATL și a politicilor de produs, analiză de marketing, pricepere în coordonarea de echipe

„Și întotdeauna vom avea nevoie de...“

„Gândeşte-te la nevoile umane de bază, la lucrurile fără de care nu ne descurcăm“, spune Laurence Shatkin, coautorul lucrării Cele mai bune 150 de joburi pe timp de criză. Unele domenii ne oferă ceea ce el numeşte „mici insule“ de angajare în actualul peisaj economic. Vom avea mereu nevoie de canalizare sau de mâncare. Experții spun că industria alimentară este importantă. „Oamenii trebuie să mănânce, iar populația globului este în creştere.“ Când economia e la pământ, oamenii nu-și mai cumpără maşini, ci le repară pe cele vechi. Oamenii se duc la preot pentru alinare. Nici directorii de pompe funebre nu vor duce vreodată lipsă de locuri de muncă.

Vote it up
40
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza