Musaca de ficat si sunca

Aceasta mancare este complet diferita de vechea caserola de ficat si este o alegere buna pentru o masa sanatoasa obisnuita.
 


Ingrediente:

700 g cartofi curatati si taiati felii subtiri, 2 linguri ulei de
floarea-soarelui, 400 g ficat de miel taiat felii, 2 felii de sunca curatate de
sorici si tocate marunt, 2 cepe tocate marunt, 200 g napi galbeni taiati
cubulete, 200 g morcovi taiati cubulete, 2 linguri faina, 450 ml supa de miel
sau de pui, preferabil de casa, 1 lingura salvie proaspata tocata sau 1/2
lingurita salvie uscata, 3 lingurite boabe de mustar, 15 g unt, sare si piper.


Preparare:

Se incalzeste cuptorul la 190 de grade C (pozitia 5). Se pun cartofii intr-o
cratita mare si se toarna destula apa fiarta incat sa-i acopere. Se pun la
fiert. Cand clocotesc, se mai fierb 4-5 minute sau pana cand sunt fragezi. Se
scurg bine dar cu atentie sa nu se rupa feliile. Cat se fierb cartofii, se
incinge uleiul intr-o tigaie de teflon si se rumenesc feliile de ficat pe
ambele parti circa 1 minut, intorcandu-le o data. Se pune ficatul intr-o
caserola. In tigaie se adauga sunca, ceapa, napii si morcovii si se prajesc la
foc potrivit 10 minute sau pana cand sunca si ceapa devin aurii. Se presara
faina peste legume, se amesteca si apoi se toarna bulionul. Se adauga salvia, 2
lingurite de mustar si sare si piper dupa gust. Se pun la fiert, amestecand.
Sunca si amestecul de legume se pun peste ficat. Se aranjeaza feliile de
cartofi deasupra, suprapunandu-le si acoperind complet legumele si ficatul. Se
topeste untul intr-o craticioara la foc mic si se adauga restul de 1 lingurita
de mustar. Se ung cartofii cu mustarul cu unt si se mai pun sare si piper. Se
coc in cuptor 45 de minute sau pana cand cartofii s-au rumenit si sunt fragezi.
Se servesc direct din cratita. Se serveste cu cateva legume verzi fierte sau cu
o salata crocanta.


Timp de
preparare:

30 de minute


Timp de
gatit:

45 de minute

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine 470 kcal; 29 g proteine; 21 g grasimi (din care 6 g grasimi
saturate); 46 g carbohidrati (din care 9 g zahar); 5 g fibre.

Avantaje:

- Ficatul este o sursa extrem de bogata de fier, zinc
si de vitamina A, precum si multe vitamine B, in special B12. Fierul este
intr-o forma care este absorbita usor in corp.

- Napul galben contine compusi de sulf despre care se
crede ca ajuta la protectia impotriva cancerului.

- Salvia este o planta utilizata in mod traditional
pentru a da aroma carnii si ficatului si se crede ca ajuta la digestie, in
special a alimentelor consistente. Este privita si ca o planta care calmeaza si
se foloseste la un ceai despre care se crede ca reduce anxietatea si
transpiratia excesiva.

Cateva idei:

- Pentru o musaca de ficat in stil grecesc, in loc de
napi si cartofi se folosesc 200 g ciuperci champignon taiate felii. Odata cu
faina se adauga 2 lingurite de seminte de coriandru zdrobite, iar odata cu
bulionul, coaja rasa si sucul de la 1/2 lamaie. In afara de salvie se mai pun 3
linguri de patrunjel tocat si 1 lingura de oregano proaspat tocat. Nu se mai
pune mustar, iar peste cartofi, dupa ce au fost unsi cu untul topit, se presara
1 lingurita de seminte de coriandru zdrobite.

- In loc de cartofi, deasupra mancarii se pun galuste.
Se fierbe tocana intr-o caserola acoperita 25 de minute. Intre timp se amesteca
100 g faina cu praf de copt, putina sare, 3 linguri de patrunjel tocat si 50 g
de seu vegetal maruntit. Se face un aluat moale cu 5 linguri de apa rece. Se
formeaza 8 sfere, care se pun peste tocana. Se acopera si se pun din nou in
cuptor pentru inca 20 de minute.

Vote it up
142
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza