Minestrone

Aceasta minestrone pune in valoare legumele de iarna si este plina de vitamine.
 


Ingrediente:

1 lingura ulei de masline extra virgin, 1 ceapa mare tocata marunt, 3-4 catei
de usturoi tocati marunt, 200 g fasole uscata alba sau borlotti, pusa la muiat
peste noapte si apoi scursa, 1 conserva de rosii prunisoare in sucul lor, circa
400 g, 2 linguri pasta de rosii, 200 g morcovi taiati cubulete mici, 150 g napi
galbeni taiati cubulete mici, 150 g radacina de telina taiata cubulete mici,
250 g pulpa de dovleac taiata cubulete mici, 1 lingurita frunze proaspete de
cimbru, 1 foaie de dafin, 3 boabe de ienibahar zdrobite marunt, 200 g cartofi
curatati si taiati cubulete, 150 g fasole verde taiata in bucati scurte, 100 g
paste cu forme mici, cum sunt, farfallini, cochilii sau spaghete rupte, 125 g
spanac tocat, 4 linguri busuioc proaspat rupt, sare si piper, 55 g parmezan
proaspat ras, pentru servit.


Preparare:

Se incinge uleiul intr-o cratita mare. Se adauga ceapa si usturoiul, se acopera
si se prajesc 4-5 minute, amestecand din cand in cand, pana ce ceapa devine
translucida. Se adauga fasolea alba sau borlotti si se toarna deasupra 2 litri
de apa. Se pune la fiert si se fierbe 10 minute, apoi se face focul mic, se
acopera cratita si se fierbe la foc mic 30 de minute. Se adauga rosiile cu
sucul lor, rupandu-le cu o furculita, apoi se adauga pasta de rosii, morcovii,
napii, telina si dovleacul. Se pune cimbrul, foaia de dafin si ienibaharul
zdrobit. Se aduc din nou la fierbere la foc mic, apoi se acopera si se fierb 20
de minute. Se adauga cartofii si fasolea verde. Se continua fierberea la foc
mic 15 minute. Se adauga pastele si se fierb, tot acoperite, inca 10 minute sau
pana cand fasolea alba sau borlotti devine frageda si pastele sunt fierte. Se
adauga spanacul si busuiocul, se pun sare si piper dupa gust. Ciorba se toarna
in castronele incalzite si se serveste imediat, cu parmezan presarat deasupra.


Timp de
preparare:

30 minute, plus muiatul peste noapte


Timp de
gatit:

circa 1 1/2 ore

Se obtin 6 portii.

Fiecare
portie contine 290 kcal; 16 g proteine; 6 g grasimi (din care 2 g grasimi
saturate); 45 g carbohidrati (din care 9 g zahar); 9 g fibre.

Avantaje:

- Fasolea si legumele boabe sunt o sursa excelenta de
fibre solubile. Din nefericire ele pot produce efecte secundare neplacute cum
sunt flatulenta si balonare.
  Pentru a
preveni acest lucru, trebuie fierte bine - fasolea nefiarta suficient este greu
de digerat si produce si mai multa flatulenta.

- Pastele au un indice glicemic scazut, ceea ce
inseamna ca in corp se transforma lent in glucoza si glicogen, furnizand
energie durabila.

Cateva idei:

- In loc de dovleac obisnuit se poate utiliza dovleac
placintar sau alt fel de dovleac.

- In etapa 1, odata cu ceapa si usturoiul se adauga
100 g de sunca afumata slaba, fara sorici si tocata. Alternativ, la servirea
ciorbei se poate presara deasupra sunca de Parma prajita crocant.

Vote it up
124
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza