Miel cu caise si cuscus

Avand la baza modul marocan de a prepara carnea, aici carnea de miel este marinata cu ciuperci si plante aromate, apoi este fiarta incet cu caise uscate.
 


Ingrediente:
450 g carne de miel slaba fara os,
taiata in bucati, 340 g ciuperci taiate felii, 1 ceapa taiata felii subtiri, 2
foi de dafin, 2 fire de cimbru proaspat, 2 catei de usturoi zdrobiti, 2 morcovi
taiati felii, 2 tije de telina taiate felii, 1/4 lingurita nucsoara proaspat
rasa, 500 ml bere bruna tare, 1 conserva de rosii taiate, circa 400 g, 150 ml
supa de miel sau de pui, preferabil de casa, 150 g caise uscate taiate in
jumatati, sare si piper, 2 linguri patrunjel tocat, pentru ornat; pentru
cuscusul cu menta si varza: 750 ml supa de legume fierbinte (de preferat facut
in casa), 450 g varza verde, cum este varza creata, tocata subtire, 340 g
cuscus, 4 linguri menta proaspata tocata.


Preparare:
Carnea de miel cu ciupercile si
ceapa se pun intr-un castron. Se leaga foile de dafin cu cimbrul intr-un buchet
garni si se pun in castron cu usturoiul, morcovii, telina si nucsoara. Se
toarna

berea
si
se amesteca bine, apoi se acopera si se lasa la marinat in frigider, 12 ore. Se
incalzeste cuptorul la 160 de grade Celsius (pozi- tia 3). Carnea de miel,
ciupercile si ingredientele aromate se pun intr-o caserola mare si se toarna
marinata deasupra. Se adauga rosiile cu sucul lor si bulionul. Se acopera si se
pun la cuptor 2 ore. Se scoate buchetul garni din caserola si se arunca. Se
adauga caisele si se pune din nou caserola in cuptor pentru inca 30 de minute.
Chiar inainte de a fi gata mancarea, se prepara cuscusul. Se pune bulionul la
fiert intr-o cratita mare. Cand clocoteste se adauga varza si se pune din nou
la fiert. Cand clocoteste se ia de pe foc si imediat se adauga cuscusul si
menta. Se amesteca o data, apoi se acopera cratita si se lasa, jos de pe foc,
circa 5 minute sau pana cand cuscusul a absorbit tot bulionul. Cu o furculita
se afaneaza cuscusul. Se imparte cuscusul in 4 castroane si se pune tocanita de
miel deasupra. Se presara apoi patrunjel si se serveste imediat.


Timp de preparare:
15 minute plus 12 ore pentru
marinare


Timp de gatit:
2 1/2 ore

Se obtin 4
portii.

Fiecare
portie contine: 580 kcal; 37 g proteine; 12 g grasimi (din care 5 g grasimi
saturate); 76 g carbohidrati (din care 31 g zahar); 8 g fibre.

Cateva idei:

- In loc de
caise se pot folosi alte fructe uscate. Sunt bune piersicile uscate, la fel
ciresele si perele.

- Pentru o
caserola cu continut scazut de grasime, in loc de carne de miel se folosesc
pulpe de iepure sau porumbei intregi gata pregatiti pentru grill. O alta
alegere buna este vanatul: se folosesc 450 g carne de vanat pentru tocana,
taiata bucati.

Avantaje:

- In mod
surprinzator, caisele sunt o sursa utila de calciu. Sunt si o sursa excelenta
de beta-caroten si furnizeaza fibre dietetice utile.

-
Combinarea verzei si mentei cu cuscus aduce arome si substante nutritive
benefice impreuna cu carbohidrati cu amidon satiosi.

Vote it up
170
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza