Miel aromat cu spanac

Acest curry apetisant este condimentat moderat cu ardei mai putin iuti.
 


Ingrediente:

2 linguri ulei de floarea-soarelui, 2 cepe tocate marunt, 4 catei de usturoi
zdrobiti, 5 cm de radacina proaspata de ghimbir curatata si tocata, 1 ardei
iute rosu fara seminte si taiat felii, 2 lingurite paprika, 2 lingurite chimion
macinat, 2 lingurite coriandru macinat, 1 lingurita piper alb macinat, 1/2
lingurita scortisoara macinata, seminte de la 8 teci de cardamom zdrobite, 2
foi de dafin, 1/2 lingurita sare, 200 g iaurt grecesc, 500 g carne slaba de
miel fara os taiata cuburi, 2 rosii mari tocate, 225 g spanac proaspat fraged,
4 linguri coriandru proaspat tocat, fire de coriandru proaspat pentru ornat.


Preparare:

Se incinge uleiul intr-o cratita mare sau o caserola rezistenta la foc. Se
adauga ceapa, usturoiul si ghimbirul si se prajesc circa 15 minute, amestecand
des, pana cand ceapa devine aurie. Se adauga ardeiul iute, paprika, chimionul,
coriandrul, piperul alb, scortisoara, semintele de cardamom zdrobite, foile de
dafin si sarea. Se amesteca scurt la foc potrivit, apoi se adauga iaurtul si
150 ml de apa. Se adauga carnea de miel, se amesteca bine si se acopera
cratita. Se fierb la foc mic 1 1/4 ore sau pana cand este frageda carnea de
miel. Se adauga rosiile, spanacul si coriandrul tocat. Se fierb 2-3 minute,
amestecand, pana cand rosiile s-au patruns putin si spanacul s-a muiat. Se
gusta pentru sare si piper si se scot foile de dafin. Se serveste ornat cu
coriandru proaspat. Pentru o masa sanatoasa in stil indian se serveste cu orez
basmati, chapattis si chutney din rosii proaspete si castraveti.


Timp de
preparare:

20-25 minute


Timp de gatit:

1 ora 20 de minute

Se obtin 4
portii.


Fiecare portie contine:
350 kcal; 32 g proteine; 22 g
grasimi (din care 8 g grasimi saturate); 7 g carbohidrati (din care 6 g zahar);
2 g fibre.

Cateva idei:

- Sosul de curry de baza din aceasta reteta poate fi
folosit pentru prepararea altor feluri de carne sau de legume. Cuburile de
piept de pui sau de curcan, fara piele si oase, sunt delicioase, asa cum sunt
si cotletele de porc slabe, fara os. Toate au nevoie numai de
  40 de minute de fiert incet in sos. De
asemenea, este bun si un amestec de legume - cartofi noi taiati in doua,
buchetele de conopida, felii de morcovi si bucati de pastarnac. Se folosesc 500
g in total si se fierb 30 de minute.

- Pentru a prepara un chutney proaspat, racoritor, de
servit la curry, se toaca marunt si se amesteca 4 rosii prunisoare, 1/2
castravete, 1 ceapa mica, 1 ardei iute verde proaspat, fara seminte, si 4
linguri de coriandru proaspat tocat.

Avantaje:

- Ceapa contine un tip de fibre dietetice numite
fructooligozaharide (FOS), care se mai gasesc in andive, praz, usturoi,
topinamburi, sparanghel, orz si banane. Se crede ca stimuleaza cresterea
bacteriilor prietenoase din intestine in timp ce inhiba bacteriile rele.

- Cardamomul ajuta la ameliorarea problemelor
digestive cum sunt indigestia, flatulentele si crampele stomacale si poate
preveni regurgitarea acida si ragaitul.

Vote it up
154
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza