Manual pentru sarbatori

Afla cum sa eviti trei provocari de Paste
 
<p>
Stresul
Toate pregatirile pe care le presupun sarabatorile de Paste, de la cumparaturi la rezolvarea problemelor legate de curatenia generala si pregatirea preparatelor specifice te pot obosi si stresa. Incearca sa iti planifici cu grija ziua si concepi o lista cu lucrurile pe care le ai de facut. “Cand incearca sa scape de stres, oamenii au tendinta sa se concentreze pe lucrurile pe care nu ar trebui sa se concentreze”, spune psihologul Robert Epstein. “Meditatia si yoga sunt foarte utile”, a declarat el recent in Scientific American Mind . Dar ce a facut intr-adevar diferenta in cazul celor 3.300 de persoane care au participat la un studiu privind stresul au fost micile secrete de management ale vietii.
 
Cercetatoarea Elissa Epel de la Universitatea din California a declarat pentru revista New Scientist ca daca petrecem cateva minute pe zi concentrandu-ne asupra respiratiei, poate fi de mare ajutor. Si stii ce? Exista si o aplicatie pentru asa ceva. Dezvoltata de Departamentul de Aparare pentru soldati, aplicatia (gratuita) Breathe2Relax te va ghida printr-un exercitiu de respiratie, iti va monitoriza ritmul respiratiei si te va ajuta sa il mentii la un nivel sanatos.

Mahmurelile

“Nu exista niciun remediu pentru mahmureala,” scrie Meredith Melnick pe website-ul time.com. Dupa analizarea a 15 remedii clinice un grup de cercetatori care publica in British Medical Journal au demonstrat ca nici unul nu functioneaza. Asa ca nu te astepta la miracole, indiferent daca dai pe gat oua crude sau alte noi remedii costisitoare bogate in aminoacizi. Ce functioneaza? Prevenirea. Oftezi? Daca iti amintesti beneficiile acestei abordari prea tarziu ca sa o mai pui in practica, atunci incearca macar sa nu exagerezi cu pastilele de durere a doua zi.
 
„Alcoolul plus acetaminophenul (paracetamolul) solicita ficatul de doua ori mai mult”,  scrie Emily Sohn in Los Angeles Times. Iar ibuprofenul si alte medicamente de acest gen pot irita membrana ficatului la fel de tare ca si alcoolul, crescand riscul sangerarilor. 

Arsurile la stomac

Rezolva arsurile si mahmureala dintr-un singur foc: ia-o incet cu alcoolul – acest lucru ajuta la relaxarea muschilor si tine acidul din stomac departe de esofag. Mancarurile grase sunt un alt factor declansator, spune health.com, asadar mananca carne alba, nu inchisa la culoare si renunta la sos. De asemenea, tine minte: ciocolata este un factor declansator special.
</p>
Vote it up
160
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza