Mancare de fasole cu salata de portocale

Condimentele creole dau viata acestei caserole copioase din legume si diverse soiuri de fasole.
 


Ingrediente:

1 lingura ulei de floarea-soarelui, 1 ceapa tocata marunt, 3 catei de usturoi
zdrobiti, 1 lingurita nucsoara proaspat rasa, 1 coaja de scortisoara, 2 foi de
dafin, 1 conserva rosii taiate, circa 400 g, 1 lingura pasta de rosii, 2 tije
de telina taiate felii subtiri, 150 g ciuperci castanii taiate felii groase, 1
lingura zahar muscovado brun inchis, 750 ml supa de legume, preferabil de casa,
150 g fasole grasa imatura, uscata, muiata peste noapte si scursa, 150 g fasole
pinto uscata, muiata peste noapte si scursa, 3 linguri patrunjel tocat, 150 g
firimituri de paine proaspata, 30 g unt topit, sare si piper; pentru servit: 1
laptuca, 2 portocale, 1 lingura ulei de floarea-soarelui, 3 linguri fulgi de
migdale copti.


Preparare:

Se incalzeste cuptorul la 160 de grade C (pozitia 3). Se incinge uleiul intr-o
caserola mare rezistenta la foc si se adauga ceapa si usturoiul. Se prajesc 5
minute la foc mic pentru ca sa se moaie putin ceapa. Se adauga nuc­soara, coaja
de scortisoara, foile de dafin, rosiile cu sucul lor, pasta de rosii, telina,
ciupercile, zaharul si mult piper. Nu se pune sare acum, caci intareste
fasolea. Se toarna bulionul si se adauga fasolea grasa si faso­lea pinto, apoi
se pun la fiert. Cand clocotesc, se acopera caserola si se pun in cuptor 2 1/2
ore sau pana cand este frageda fasolea. Se scot si se arunca foile de dafin si
coaja de scortisoara. Se adauga 2 linguri de patrunjel tocat si sare dupa gust.
Se mareste temperatura cuptorului la 180 de grade C (pozitia 4). Intr-un
castron, se amesteca firimiturile de paine cu untul topit pana se
uniformizeaza. Se pun firimiturile de paine peste fasole si se repune caserola
la cuptor, neacoperita. Se mai tine inca 45 de minute sau pana cand lichidul
s-a ingrosat si firimiturile de paine devin aurii. Chiar inainte de terminarea
mancarii se prepara salata. Se toaca laptuca si se pune intr-un castron de
salata. Se curata portocalele de coaja. Tinand portocalele deasupra castronului
de salata, se taie cu un cutit ascutit segmente de portocala, fara pielite,
sucul si segmentele cazand in castronul cu laptuca. Se toarna uleiul deasupra,
se adauga migdalele si se amesteca usor. Se scoate fasolea din cuptor, se
presara deasupra restul de 1 lingura de patrunjel si se serveste cu salata
alaturi.


Timp de
preparare:

20 minute, plus muiatul peste noapte


Timp de
gatit:

3 1/2 ore

Se obtin 4 portii.

Fiecare
portie contine: 550 kcal; 25 g proteine; 16 g grasimi (din care 5 g grasimi
saturate); 80 g carbohidrati (din care 17 g zahar); 14 g fibre.

Avantaje:

- Portocalele sunt o sursa excelenta de vitamina C,
care ajuta corpul sa absoarba fierul din fasole.

- Fasolea si alte seminte de legume sunt bogate in
fibre solubile si au un indice glicemic scazut. Aceasta inseamna ca se
descompun incet asa ca sunt mai satioase, facandu-va sa va simtiti satui mai
mult timp si mentinand stabil nivel zaharului in sange.

- Migdalele contribuie la salata cu proteine si cu
vitamina E.

Cateva idei:

- In loc de migdale, in salata se adauga 2 morcovi
rasi cu 2 linguri de seminte de mac. Se moaie 2 linguri de coacaze in 2 linguri
de suc de portocale, cateva ore sau peste noapte, apoi se adauga impreuna cu
morcovii si cu semintele de mac.

- Crusateaua picanta este delicioasa in salata cu
portocale si migdale. Se folosesc 85 g in loc de laptuca.

- In loc de firimituri de paine, se pun deasupra
mancarii felii de paine cu usturoi. Se face o crema din 1 catel de usturoi
zdrobit si 40 g de unt si se intinde pe 8 felii de bagheta. Se coc numai 30 de
minute.


- In loc de un amestec de fasole se foloseste numai
fasole grasa sau o combinatie de fasole alba cu fasole pentru iahnie.

Este buna si fasolea ochi-negri sau
fasolea grasa rosie.

Vote it up
113
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza