Macrou tandoori

Bogat in acizi grasi omega-3 si cu aroma bogata a unei marinate indiene traditionale.
 


Ingrediente: 1 lingura chimion macinat, 1/4 cana iaurt
simplu degresat, 1 lingura suc proaspat de lamaie, 2 lingurite ghimbir proaspat
tocat, 1 catel de usturoi, curatat, 2 lingurite paprika, 1/2 lingurita sare,
1/4 lingurita cardamom macinat, 1/4 lingurita ardei Cayenne, 4 fileuri de
macrou (circa 170 g fiecare), cu piele, fiecare taiat transversal in doua, 1
lingura plus 2 lingurite ulei de masline, 2 cepe mari, taiate felii subtiri, 1
1/2 lingurita zahar, 1 ardei gras rosu, mare, taiat betisoare.


Preparare: Intr-o tigaita, se coace chimionul la foc
mic, 2 minu­te sau pana devine aromat. Se pune intr-un robot de bucatarie
impreuna cu iaurtul, sucul de lamaie, ghimbirul, usturoiul, paprika, sarea,
cardamomul si ardeiul Cayenne; se paseaza. Se asaza bucatile de macrou cu
pielea in jos intr-o cratita putin adanca si se fac cateva taieturi in
diagonala. Peste peste se presara amestecul cu iaurt. Se tine la frigider 2 ore
sau peste noapte. Cu circa 30 de minute inainte de a fi servit, se scoate
pestele din frigider. Intr-o tigaie mare, se incalzeste 1 lingura de ulei la
foc potrivit. Se adauga ceapa si zaharul; se prajesc, amestecand des, 20 de
minute sau pana cand se rumeneste ceapa. Se adauga ardeiul gras si se prajesc 5
minute sau pana cand ardeiul este crocant-fraged; se lasa deoparte. Intre timp,
se incalzeste in prealabil cuptorul la 230°C. Se stropeste macroul cu restul de
2 lingurite de ulei si se coace 12 minute sau pana cand macroul este facut. Se
serveste cu amestecul de ceapa caramelizata deasupra.

Se obtin 4 portii.


Cantitati per portie: 414 calorii; 26 g total grasimi (21 la
suta saturate); 29 g proteine; 16 g carbohidrati; 2,3 g fibre; 100 mg colesterol;
432 mg sodiu.

Vote it up
176
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza